Sao Vicente
Wednesday 2 November 2011 - São Vicente, Sao Vicente, Cape Verde

Att inte veta vilken tid, vilken dag eller vilket datum det ar, det ar att njuta av sin semester. vi har slappnat av sa mycket sa vi firade salomehs fodelsedag pa fel dag, ha ha! overraskningen till israle gick bra men en bekant hann tyvarr ringa honom innan vi kom sa han var lite forberedd men

SAL, KAP VERDE
Wednesday 26 October 2011 - Sal, Sal, Cape Verde

Sitter just nu pa ett internetcafe i Sal. Jag, Cesar, Chris och Carmen mar bara fint. Resan hit har gatt jattebra och det ar jattevarmt har. Igar kollade vi runt for att lara kanna stan och umgatts med Cesars kusin och hans fru. Idag var vi pa stranden fran 9-17 och bara njot av ljudet av

TACK THAILAND- MINNE FÖR LIVET
Sunday 9 January 2011 - Bangkok, Thailand

Jag och Cesar avslutar snart en utav våra bästa resor. Den har varit bra eller fantastisk av många anledningar. Vi har haft roligt med Helen, Patrick och Angelina då vi åkt till de olika fina stränderna, vi har fått känna på riktigt strandliv på Lipeh, hamntat i en semester-koma på Koh

BANGKOK-SHOPPARENS PARADIS
Saturday 8 January 2011 - Bangkok, Thailand

Jag vet inte vad jag ska gora med mig sjalv, det ar sa mycket shopping sa jag blir bara apatisk och det slutar med att jag inte koper nagot. Cesar sager att jag star och tittar pa saker i 1 timma i en affar och bara gar darifran, stammer sakert. Men det ar sa mycket! Varan 12-timmars resa gick

REUNION PÅ HAAD YAO BEACH, KOH PHANGAN
Thursday 6 January 2011 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Världen är liten. När vi var på Koh Samui så träffade vi en tysk kille, Kris som hängde med oss en dag. Det var meningen att vi skulle träffas dagen efter men det gjorde vi inte. Igår bestämde vi oss att gå till HAAD YAO BEACH som ligger en kort bit från vår resort på HAAD SON, vem

HÄNGER PÅ KOH PHANGAN
Monday 3 January 2011 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Ja vi hänger här på Koh Phangan. Utanför vår bungalow så hänger det en hängmatta och på hotellets restaurang hänger det hängmattor (Cesar ligger och sover i en just nu). Vi lämnade en Koh Samui som inte gav oss så mycket fint väder men vi bodde på ett väldigt bra hotell som

NYTT ÅR PÅ KOH SAMUI
Saturday 1 January 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Våra planer på resan har hela tiden ändrats. Det var meningen att vi skulle till Koh Pangan och fira nyår men det blev Koh Samui. Vi hittade nämligen ett 4-stjärnigt hotell som de hade ett bra pris på sista minuten. Jättebra hotell, BUDDY ORIENTAL SAMUI BEACH RESORT. För mindre än

Lång resa från Koh Lipe till Ao Nang och födelsedagsfirande
Wednesday 29 December 2010 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Detta har vi lärt oss från vår resa från Koh Lipe till Ao Nang, Krabi: 1. Man ska aldrig lita på tidtabeller här. 2. Man ska aldrig lita på deras tidsuppfattning. 3. Köp aldrig biljetter från en man som ligger och sover bakom disken. 4. Åk aldrig en lång resa med

JUL I TRYCKANDE VÄRME
Saturday 25 December 2010 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Istället för julgröt började vi vår julafton med nudlar. Lite ovanligt men gott, därefter blev det sol och bad. Otroligt varmt. Vi gjorde ett försök med att känna julstämning genom att gå till en restaurang som många reserverat platser på då de hade ett jultema. Det visade sig vara

KOH LIPE- SOFTARE ÄN SOFT
Thursday 23 December 2010 - Ko Lipe, Satun, Thailand

När man kom till Koh Lipe kunde man direkt känna av den stora skillnaden från Ao Nang. På Koh Lipe är det strandliv till fullo. Alla slappar, alla ligger på stranden, alla läser en bok på stranden eller en hängmatta, tar en massage. Vill man med andra ord komma bort från de extremt

KAP VERDE 2011

24 October 2011 - 7 November 2011

THAILAND

7 December 2010 - 11 January 2011

Australien

9 March 2004 - 10 April 2004

hade påsklov från skolan så jag passade på att ha semester i en månad hos grace i sydney!

Kap verde

19 June 2003 - 15 August 2003

Efter 20 år så reste jag hem

Filippinerna-resan

9 December 2005 - 4 February 2006

Jag och Melanie tänkte ta en paus från kylan och allt annat i Sverige. Ett perfekt ställe att åka till är Filippinerna, här finns allt; storstadsliv,billig mat och shopping,paradisöar och massor av tid att bara ta det lugnt!!!

We will send you Cesar 's trips updates through email.