Poolbad
Thursday 29 November 2018 - Naples, Florida, United States

Vaknade av att det luktade bageri i huset i morse. Klockan 10 hade Harry ”bakat” crossianter och gjort kaffe. Mysig morgon. Idag något varmare ute. Tar på badkläder, shorts och linne och beger oss ned till poolen. Solen är ju riktigt varm och nere vid poolen tar jag mig ett dopp. Varmt och

Shopping
Wednesday 28 November 2018 - Naples, Florida, United States

Vaknade klockan 7 imorse och var lite kissig. Kollade tempen, asså utomhus tempen, 8 grader. Skit va kallt. Ned under täcken igen och vi hade sovmorgon till 10. Hade familjefrukost i sängen och tittade på morgonnyheterna.Tysta även denna morgon. Så tysta att Harry skickade mess och frågade

Hos Harry
Tuesday 27 November 2018 - Naples, Florida, United States

Vaknar upp till ett tyst hus. Harry sover än. Lite roligt med Harry. Han har en hel del klockor utspridda i huset. Tickar mycket. Klockan i rummet slår var 15:e minut. Tur att vi fick honom att stänga av den annars hade vi ju avlidit och speciellt Amalia som sover i vardagsrummet.Pillar ihop

Måndag
Monday 26 November 2018 - Miami, Florida, United States

Grattis Maria på din dag 🥂En ganska vanlig måndag.Sista sollapningen innan vi vänder upp mot Naples. Utcheckning klockan 10 men eftersom vi är lite busiga får vi behålla rummet till klockan 1. Checkar vi ut senare får vi straffbetala 1000kr. Kanske net värt att vara sen. Underbar sol

Miamibeach
Sunday 25 November 2018 - Miami Beach, Florida, United States

Äntligen på hemmaplan. Bor denna gång på South Seas hotel. Vi har i vårt tycke ett stort rum, sköna sängar och med frukost. Går bara ut genom grinden så är vi ute på beachen. Blir en dag med ca 28 grader dock ser molnen ut att breda ut sig över himlen. Något som vid lunchtid är ett

Avstigning
Saturday 24 November 2018 - San Juan, Puerto Rico

Lördagar brukar ju vara en av de bästa dagarna på veckan. Man får ju sova läääänge. Men, inte idag. Denna lördag säger vi tack och hej efter 3 veckor på Jewels of the Seas. Uppstigning klockan 7 frukost och avstigning. Nu var vi lite full i f-n och väntade till sista passagerarna av.

Sista kvällen till havs
Friday 23 November 2018 - Charlotte Amalie, St. Thomas, U.S. Virgin Islands

På den här ön har vi varit några gånger. Denna gång lägger vi till långt från centrum och vi bestämmer oss för att stanna kvar på båten och sola. Ett mycket bra val. Lugnt och stilla. Blir poolbad och minigolf.  Tydligen stannade även Familjen Tråk. Han kommer med en flasköl till

Visit nr 2
Thursday 22 November 2018 - Philipsburg, Sint Maarten, Sint Maarten

Lite pigg och glad är man ju i a f. Blir flingor och mjölk och någon melon. Idag tittar vi ut över Oasis of the Seas som ligger granne med oss. Blir många på ön idag. Vet inte exakt men runt 13 000 kan det nog bli. Vi är 3 båtar som ligger inne. På vår andra sida har vi Celebrity och

Ny ö
Wednesday 21 November 2018 - Roseau, Dominica

Grattis Lena 🐾🐾🐾 på din dagLägger till på Dominica och staden Roseau. Det är den ö som förstörts mest av orkanen som svepte förbi förra hösten. 95% av öns hus gick förlorade. Nu steg vi av på Karibiensidan där bergen tornar upp sig. Här finns bara några få tecken på det.

Tisdag
Tuesday 20 November 2018 - Saint George's, Morne Rouge, Grenada

Grenada, här har jag och Tom varit förr. En mycket fin ö. Den kallas den kryddiga ön. Här doftar ljuvligt. När vi kommer ut på gatan är det full demonstration. Det är ”kommunal” som vill att deras pension höjs. Dom har 2% efter 26 år, höjdarna har 25% efter 2 år. Ingen rättvisa.

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 July 2019 - 23 July 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Amalias 30års crusing

2 November 2018 - 2 December 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Sweden Rock 2018  💃🏼 🎸🏕

Sweden Rock 2018 💃🏼 🎸🏕

4 June 2018 - 11 June 2018

I år drar vi söderut för vår musikvecka. Foo Fighter i Göteborg för att sedan åka ned till Sölvesborg o Sweden Rock. Tältet är med. Vår polare har dock valt vår Toyota som husrum.

Valborg i huvudstaden

26 April 2018 - 1 May 2018

Vårhäng, chill, fotboll o konsert 💃🏼🎉 härliga dagar för paret Bergström

Sweden Rock 2018 💃🏼🎸⛺️

4 June 2018 - 11 June 2018

Bil och tältsemester 2017

31 July 2017 - 7 August 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Bakvända resan

10 April 2017 - 30 April 2017

Reser fel tid på året o en kryssning i fel riktning. Menas att vi gör en vårkryssning från Fort Lauderdale, Karibien o sedan raka vägen upp till South Hampton med flyg hem från London. Åker med det fina o roliga fartyget Independenc of the Seas

New York - Miami by car

23 June 2016 - 10 July 2016

En intensiv resa, 2 veckor. New York, Niagarafallen, Washington, 4 Juli (nationaldag) födelsedag o bröllopsdag. Och en HEL del där emellan. Med på resan är också Amalia o Peder.

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

18 November 2015 - 9 December 2015

På denna härliga resa till Brasilien tar vi med vår dotter Amalia. Det var några resor sedan hon följde oss sist. Hoppas ni vill följa oss. Vi startar kl 9:00 från Mariehem ;-) Planerade stopp, Barcelona, Cádiz, Lissabon, Funchal, la Palma, Recife, Rio de Janerio

Sverigeresa i toyotan

6 June 2015 - 24 June 2015

Resa i vår "husbil" Toyotan, från Umeå via div svenska städer ner till Skåne o upp till Umeå igen. Ja, vi ska bo i bilen?? ett antal nätter.

We will send you Annika 's trips updates through email.