Emerald Cave
Wednesday 11 January 2017 - Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand

Emeralde Cave Onsdag morgon! Klockan ringer redan kl. 06.45.Idag har vi beställt en guide och longtailboat till Emeralde Cave. Vi står på låset till frukosten som börjar klockan 07.00. Vi har beställt vår utflykt till klockan 07.30 där vi kommer att hämtas upp av vår guide precis

Hej då Ko Muk...Hej Ao Nang
Thursday 12 January 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Tidig morgon.Vi hänger på låset till frukostbuffén kl. 07.00. Vi har ytterligare en gång ändrat vårt färdsätt från den hemska Speedboat färden i två timmar och sedan färja från Ko Lanta till Ao Nang. Vi har istället valt att åka båt 20 minuter till fastlandet och där bli hämtade

Back on the track again
Monday 9 January 2017 - Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand

Back on track Vaknar upp och ser något bekant som jag inte sett på några dagar….SOLEN!!Du har varit så saknad!Sänder en extra tanke till Farmor Ulla som idag skulle bivit 85 år gammal. Hoppas du har det bra däruppe bland änglarna <3 Gårdagen hade varit rena motsatsen då en storm

Ko Muk
Sunday 8 January 2017 - Ko Libong, Trang, Trang, Thailand

Första morgonenpå Ko Muk kunde startat bättre.Vi har några sjuklingar i familjen som ligger däckade i bl.a Halsfluss och matförgiftning.Vi har haft den lokala läkaren här i omgångar som undersökt sjuklingarna och skrivit ut " ett par piller".så att de ska komma tillbaka på banan

Hej då Ko Lipe...Hej Ko Mook
Saturday 7 January 2017 - Ko Libong, Trang, Thailand

I går fick det bli en vilodag från Resebloggen. Jonas blev igår krasslig med hosta, feber och huvudvärk. Så tråkigt då Ann som äger hotellet ville bjuda oss på middag vår sista dag hos dem.Gick därför och lade oss tidigt och satte klockan då vår färja skulle gå klockan 10.00.Efter

Utflykt med snorkling och apor
Wednesday 4 January 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Ny dag…..har slutat räkna dagar Frukost vid 08.30.Anne kommer med Kaffe och Juice och vet innan vi ens ger vår beställning, vad vi vill ha.Vi äter vår frukost och Simon kommer och talar om för oss att han rekommenderar snorkel turen idag.Han ska själv in till fastlandet för att lämna av

Jag går och fiskar...
Tuesday 3 January 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Vaknar upp till en underbar morgon. Äter en god frukost och ska precis planera för dagens aktiviteter då Simon ropar på Jonas och säger att det är det förmodligen blir en fisketur redan idag.Simon väntar bar in ett samtal från sin vän Jay som ska ge besked om det går att fixa en tur

Första morgonen på Ko Lipe
Monday 2 January 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Första morgonen på Ko Lipe! Efter att ha sovit en hel natt på ett rum som doftar rent och fräscht så är det dags för frukost.Det finns fyra olika alternativ som man kan välja emellan. Till alla alternativ serveras det Juice samt kaffe/Te/choklad. Enkelt och bra. Efter frukosten beger vi

En mardrömsresa på tre timmar
Monday 2 January 2017 - Ko Lanta District, Krabi, Thailand

God fortsättning på det nya året!Vaknade tidigt i morses då vi skulle checka ut från vårt hotell Nice Beach Resort här på Koh Lanta. Vi började med frukost och gjorde oss klara för avfärd mot Koh Lipe.Aleena hade hjälpt oss att fixa transfer från hotellet direkt till den Speedboat

Nyårsafton
Saturday 31 December 2016 - Ko Lanta District, Krabi, Thailand

Nyårs afton! Tänk att det är nyårsafton idag. Kan inte fatta det.Här känns det som vilken semesterdag som helst. Dagen börjar lite molnligt och vi tar en långt utdragen frukost och ser över morgondagens res rutt. Imorgon bär det av till en liten ö söder ut som heter Koh Lipe. Vi har

Ö hoppa i Thailand

23 December 2016 - 14 January 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

We will send you Anna 's trips updates through email.