Laos

Jul i Luang Prabang
Monday 24 December 2018 - Luang Prabang Province, Laos

Hej, hej,Idag är det Julafton i Luang Prabang. Vi valde dock att rivstarta genom att sticka ut och trekka ett par timmar. Vi blev upphämtade kl 9.00 och så åkte vi ca 40 minuter för att komma till starten på trekkingen. Först gick vi över en bambubro som var något ostadig och som de

Luang Prabang 2
Sunday 23 December 2018 - Luang Prabang Province, Laos

Sabai dee,Idag fick vi ställa klockan för att upp att jobba. Barnen var riktigt taggade men jag var lite rädd att det skulle vara en riktig turistfälla. När vi planerade resan såg jag fram emot att vi skulle spendera en dag på en risodling och då tänkte jag att vi skulle boka en liten

Luang Prabang
Saturday 22 December 2018 - Luang Prabang Province, Laos

Hej,Det var ett tag sedan vi skrev. Då tänker ni kanske att vi inte skriver för att vi inte har något kul att berätta men icke sa Nicke. Vi har helt enkelt haft ett grymt  tempo.Nu har vi kommit till Laos. Ett av min absoluta favoritländer. Maten är god, människorna supertrevliga,

Vientiane och hemresa
Thursday 27 December 2018 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Vaknade med blandade känslor. Sista dagen på ett långt och fantastiskt äventyr är här. Tråkigt att det är slut, men samtidigt ganska skönt. Hur kul det än är att resa är det jobbigt och sliter på både kropp och knopp. Min kropp har tydligt sagt ifrån att det får vara slut på det

I och kring Vang Vieng
Wednesday 26 December 2018 - Vang Vieng, Laos

Förmiddagen var fri för egna aktiviteter, så vi strosade längs gatorna i den lilla staden, delvis på jakt efter ett bageri/café, för att kompensera den mindre tillfredsställande frukosten. Det hela slutade dock med att vi ”raggade upp” en båtägare som tog oss på en timmes tur längs

Lång resa till Vang Vieng
Tuesday 25 December 2018 - Vang Vieng, Laos

Det hade blivit dags för nästa anhalt i Laos, nämligen den lilla staden Vang Vieng. Det är ca 20 mil mellan städerna, men det är bara slingriga bergsvägar upp över berg, ner genom dalar.Tanken var att vi skulle ta lokalbussen, men jag tackar vår guide mer än vad kan beskrivas i ord för

Julafton i Luang Prabang
Monday 24 December 2018 - Luang Prabang Province, Laos

God Jul på er!! Jag har minst sagt haft ännu en annorlunda, men fantastisk julafton.Steg upp klockan 05.00 för att bevittna munkarna gå genom staden i sina saffransgula skynken och samla allmosor från folket. Vad jag gillade var att det är lite Robin Hood likt då munkarna inte bara tar

Till Laos
Sunday 23 December 2018 - Luang Prabang Province, Laos

Vi gav oss av från Chiang Rai tillbaka mot Chiang Mai för att därifrån lämna Thailand för vårt femte och sista land på denna resan, Laos (har lärt mig att det uttalad Lao)På vägen mot flygplatsen stannade vi vid Wat Phra That, ett tempelområde byggt av buddister från Malaysia.Även

Första dagarna i Vientiane i Laos
Sunday 16 December 2018 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Flyg resan till Vientiane gick snabbt och flygplatsen vi landade på var betydligt mindre en den vi landa på i Bangkok tidigare i veckan. Vi körde vår vanliga rutin skaffa lokala simkort och ta ut lokal valuta även kallad kip. Vi tog en taxi till hotellet som visade sig vara väldigt fint och

Nu kommer nya inlägg
Friday 16 March 2018 - Laos

http://ingridmarie.bloggo.nu/Klicka på länken om ni vill läsa om vår resa.