Italy

Sista dagen
Wednesday 2 October 2019 - Bergamo, Lombardy, Italy

Hej! Vår sista dag började med ösregn men sen blev det mer o mer sol så inget att klaga på.Frukost var bra även på hotell City. Men p g a vädret stannade vi inomhus ett tag och passade på att vila, packa o läsa. Efter Utcheckning lämnade vi cabinväskor  i reception medan vi gick ut

Båttur och Dezensano
Tuesday 1 October 2019 - Desenzano del Garda, Lombardy, Italy

Hej! Idag har vädret varit blandat men mestadels soligt, kanske runt 23 grader i snitt. Det passar mig utmärkt.Efter frukost och utcheckning  köpte vi båtbiljetter och satte oss vid hamnen o väntade på vår båt till DezansanoVi åkte  typ en flygbåt som tog 2 timmar.  Lite skakig men

Bergbana och födelsedag
Monday 30 September 2019 - Malcesine, Veneto, Italy

Hej!Idag är det pappas födelsedag. Jag grattade honom med en tidning o biljett till Joe Labero. Sen hade vi långfrukost med relativt mycket att välja på. Kakor ingår alltid i frukost härVi åkte sen bergbanan ”Funivia Malcesine ” upp till berget Monte Baldo. Rätt lång kö men

Last active at - from Ystad, Skåne County, Sweden
Dag 2 var nästan helt smärtfri
Sunday 29 September 2019 - Malcesine, Veneto, Italy

Hej!: Jag hörde mkt av trafiken o folk pratade o skrek utanför vårt hotell Albergo de Svolta natten som gick.Men sov nog ändå 5-6 Tim i en ovanligt skön hotellsäng. Stort plus för det.Frukost var också bra men ett minus var att personalen var usel på engelska.Beställde taxi till

Last active at - from Ystad, Skåne County, Sweden
Första dagen var inte problemfri
Saturday 28 September 2019 - Brescia, Lombardy, Italy

Hej!Min käre sambo o mina ljuvliga döttrar lämnade pappa o mig vid tåget.Vi började alltså resan med tåget från Svarte till Kastrup utan några problem alls.Även på flygplatsen flöt det på bra och det var skönt att vi hade gott om tid på oss. Vi åt god lax på ett ställe som hette

Lecco
Monday 2 September 2019 - Lecco, Lombardy, Italy

Inte långt utanför Citta Alta, Bergamo ligger en hamnstad som heter Lecco. Med kollektivtrafik, tåg tog det oss enbart 40 minuter. Denna stad är inte lika turistig som Bergamo, men ack så fin, och med en härlig atmosfär, att det är värt ett besök. Staden ligger vid como sjön som betyder

nessaliten in Babymoon
Citta Alta
Thursday 22 August 2019 - Bergamo, Lombardy, Italy

Nu har vi varit i Bergamo i ett dygn och har redan hunnit med att kolla in den fina utsiktsplatsen, gamla staden ” citta Alta” och gjort bort oss två gånger. Oturligt nog, när vi skulle inta vår mat på en av alla restauranger, kommer en hund välvilligt och vill hälsa men råkar välta

nessaliten in Babymoon
Sista dagen.. i Rimini
Saturday 20 July 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italy

Då var vår Italien tripp över.Blev en dag på stranden. Värmen ökar på så mycket tid i vattnet var skönt. Men det är ju också ljummet.. vilka problem vi har..🤣😂⛱Vi började tyvärr dagen med att se en man medvetslös på gatan cykeln låg bredvid..😱😨 en polis och massa folk

Cykeltur 🤣🥳
Friday 19 July 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italy

Semester var ordet och vi kommer senare och senare i säng. 🥳😁Idag började vi denna heta dag med en timmes cykeltur. Vi hyrde oss en fyrhjuling med sex platser och en, ja vad ska man kalla det, fast cykelkorg där Ida kunde sitta. Fyra av oss fick trampa, en styra och bromsa också.  Vi

Sol och bad dag☀️😁
Thursday 18 July 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italy

En riktig slappardag idag. Lugn skön förmiddag med frukost och noll stress. Tog allt i lagom takt. Men kom ner till stranden till slut! 😎⛱ idag var det riktigt klibbigt och varmt ute! Ida tyckte inte alls det var kul på stranden under parasollet, troligtvis för varmt. Men med lite lunch i

Doctors With Out Boundries

6 December 2016 - 30 April 2017

After decades of procrastination i finally do the dive into the unknown. Diving into an ocean of wonders and dangers. What will i find beautiful coral reefs, intimidating sharks or alot of fun swiming with dolphins. Let the adventure begin.