Tokyo

677 Images & 1 Posts

Tokyo-Kamakura-Tokyo
Saturday 5 October 2019 - Tokyo, Japan

Så var det äntligen dags för en guidad grupptur igen 😆Denna morgon skulle vi ta oss själv till en bussterminal där turen skulle börja. Vi lyckades hitta rätt på tunnelbanan och även vara i tid på mötesplatsen. Tog ca 30 min att ta sig dit. Guldstjärna till oss 👏. Vår

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald in RWC2019 Japan
Last active at - from Hong Kong, Hong Kong
Museum och Izakaya
Tuesday 1 October 2019 - Tokyo, Japan

Hej! En liten uppdatering från oss på andra sidan av jorden. ​​​​ Vi började dagen med att köpa lite frukost på Ueno station för att sedan sätta oss i Ueno park och titta på folk och äta i lugn och ro innan vi gick till Tokyos National museum. Tiden gick snabbt idag och vips så

Kimonoprovning + Meiji Shrine
Monday 30 September 2019 - Tokyo, Japan

Vi började dagen med att hoppa av i Omotesando och gå stritan ner till Meiji Shrine och Yoyogi Park. Där spenderade vi ett flertal timmar för att utforska templet samt parken. Idag var det väldigt varmt och kvavt och vi båda svettades floder. På eftermiddagen gick vi till Harajuku, där

Dag 2 22000 steg
Saturday 28 September 2019 - Tokyo, Japan

Idag började dagen med en snabb frukost på 7eleven för att sedan fortsätta mot Sensoji templet som är det största i Asakusa.Där fick vi en tempelstämpel som är handmålad av munkar och varje temple har sin unika stämpel så nu blir det stämpeljakt för fullt.Efter det styrde vi mot en

Nu är vi äntligen här!!!
Friday 27 September 2019 - Tokyo, Japan

Resan till Japan har gått bra även om den var lång. Nu ligger vi i sängen och ska strax sova, vi har nu dygnat och är dels trötta på grund av det men även alla intryck. Just nu är det svårt att förstå och förklara alla intryck. Det går nog inte att förklara för den som inte varit

Bakgrund
Saturday 13 July 2019 - Tokyo, Japan

Det var sonen som kom med idén att åka till Japan. Vi var inne på tågluff i Europa. Men efter funderingar så bestämde vi oss för Japan. Sonen var fascinerad av att många spel kommer från Japan. Bland annat pojemon go som vi spelar. Han tyckte även att Shinkansen var häftigt. Innan resan

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik in Japan 2019 med railpass
Framme i Tokyo
Wednesday 3 July 2019 - Tokyo, Japan

Vi flög vid 12 från Umeå till Helsingfors och sen därifrån till Tokyo. Flyget skulle komma fram 2:30 på natten svensk tid (9:30 lokal tid). Sonen lyckades somna en stund och låg raklång mellan oss, men vi kunde inte mer än slumra till en stund. Väl framme så var det lång kö först

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik in Japan 2019 med railpass
Ramen
Wednesday 26 June 2019 - Shinjuku, Tokyo, Japan

Igår vart det en sväng till Ramenmuseumet. Ett litet museum som ligger vid Shin-Yokohama. Var trevligt och se, läsa om ramens (nudelsoppa) historia . Sen fanns det flera små restauranger där man kunde käka nudelsoppor. Självklart så testade jag, det stod faktiskt att det var väntat att man

Lars Eriksson
Lukas2 in Åter till Tokyo
Last active at - from London, England, United Kingdom
Tokyo
Monday 24 June 2019 - Shinjuku, Tokyo, Japan

Se då har man kommit fram till Tokyo. Resan hit gick riktigt bra. Japan Airlines levererade riktigt bra måste jag säga. Bra säte, bra mat och trevlig kabinpersonal. Ett plus är att man hade tillgång till lounge. Måste vara ett av de få flygbolagen som erbjuder lounge nör man flyger i

Lars Eriksson
Lukas2 in Åter till Tokyo
Last active at - from London, England, United Kingdom
Lågt och högt och klantigt
Wednesday 8 May 2019 - Tokyo, Japan

Så sjuuuukt gött vi sov, nu känner iaf jag mig mer på banan. Eller känner å känner..  nu är här sen kväll och jag är trött igen.  :)Idag åkte vi först till Yokohama som officiellt är Japans näststörsta stad, trots att det i verkligheten är Osaka som är det. Det hade nåt med

Japan resan

1 August 2017 - 22 August 2017

21 Dagar i japan. Tanken är att jag ska posta lite bilder från resan.