Japan

Inte många dagar kvar...
Monday 14 October 2019 - Kyoto, Kyoto Prefecture, Japan

Hej! Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags att åka hem. Både jag och David har blandade känslor inför detta. Det ska bli skönt att komma hem och inte flänga runt och gå cirka 20000-25000 steg om dagarna men vi vill samtidigt inte åka hem ifrån Japan. Igår så var det

Japans vackraste trädgård
Thursday 10 October 2019 - Kanazawa, Ishikawa Prefecture, Japan

Hej! Tidigt imorse så gav vi oss iväg ifrån Takayama för att åka till Kanazawa. Takayama var helt fantastiskt då vi fick uppleva deras skördefest. På morgonen så började vi med att få till Takayama utomhus museum där de hade byggt upp en japansk by i historisk anda. Väldigt

Tokyo - Nikko - Tokyo
Sunday 6 October 2019 - Nikko, Tochigi Prefecture, Japan

Möte 7:50 i hotellreceptionen med egen guide, Yasuko. (Ingen rast och ingen vila) Via tunnelbana tog vi oss till ett tåg som förde oss vidare till Nikko som ligger norr om Tokyo. Som tur var hade resebyrån nu snappat upp att Mr Eliasson inte kan röra sig så bra så vi fick en egen taxi som

Tokyo-Kamakura-Tokyo
Saturday 5 October 2019 - Tokyo, Japan

Så var det äntligen dags för en guidad grupptur igen 😆Denna morgon skulle vi ta oss själv till en bussterminal där turen skulle börja. Vi lyckades hitta rätt på tunnelbanan och även vara i tid på mötesplatsen. Tog ca 30 min att ta sig dit. Guldstjärna till oss 👏. Vår

Match Ireland - Ryssland
Thursday 3 October 2019 - Kobe, Hyogo Prefecture, Japan

Sista kvällen i Kobe innan vi besöker huvudstaden var vi på ytterligare en match. Som väntat vann Irland matchen trots att Ryssland kämpade på. Massor av grönklädda supportrar såg Irland vinna med 35-0. Några ryska supportrar försökte göra sig hörda men lyckades inte så bra. Nästa

Trötta...
Monday 7 October 2019 - Tsumago, Nagano, Nagano Prefecture, Japan

Nu har vi äntligen gått färdigt en bit av Nakasendo-leden. Det var så mycket mer kuperat än vad vi hade tänkt oss. Även om leden bara var på 8.6 km så tog det ändå 3 1/2 timme för oss att gå. David traskade på med raska ben medans jag släpade efter som en utmärglad disktrasa. Här

Tre nätter i Tokyo
Monday 7 October 2019 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu är vi snart på väg tillbaka till Kobe. Skriver mer när vi kommit dit men vill dela med oss några bilder från världsmetropolen Tokyo. Här är massor av höga hus och breda gator, bilar överallt. Tunnelbanan har vi testat några gånger t o m en gång utan guide och vi hittade rätt

Tiden går fort
Saturday 5 October 2019 - Kamiyamadaonsen, Nagano, Nagano Prefecture, Japan

Hej!​​​​​​Tiden går fort när man har roligt. Det var ett par dagar sedan vi gjorde ett inlägg så nu är det dags igen. Vi har lämnat Tokyo och befinner oss i en liten "Onsen" stad i dem japanska bergen. Just nu sitter vi i våra japanska morgonrockar som kallas för Yukatas och

Lediga dagar
Wednesday 2 October 2019 - Kobe, Hyogo Prefecture, Japan

Inget förutom rugby på programmet i fyra dagar. I måndags var vi tillbaka i Masaki stadium o tittade på matchen mellan Skottland och Samoa. Skottland spelade väldigt bra men lyckades inte göra något försök förrän i mitten av första halvlek. Sedan släppte det.  Matchen slutade 34-0

Osaka-Himeji-Kobe
Sunday 29 September 2019 - Himejima, Osaka, Osaka Prefecture, Japan

Söndag. Ingen rast, ingen vila. Idag hämtade vår underbara guide Keiko upp oss på hotellet och tog oss via tåg till Himeji. Mycket resor med snabbtåget Shinkansen. Väldig bekväma o stort utrymme för benen. Väl framme tog vi oss till Himeji castle som är en borg byggd i början på

Japan resan

1 August 2017 - 22 August 2017

21 Dagar i japan. Tanken är att jag ska posta lite bilder från resan.