Læsø

17 Images & 0 Posts

Nu korsar vi Nordsjön och seglar hem
Monday 14 September 2015 - Læsø, North Denmark Region, Denmark

7/9 Härlig morgon med sol och fin vind NO 8-10. Startar med revad stor och genua. Det går så gott över Nordsjön. Slår ut revet och sätter focken också. Seglar i 8-9 knop i 36 timmar. Härligt. På Lille Fiskebank lägger sig vinden, så det blir motorgång. Njuter av den vackra morgonen och

Nordsjön
Friday 3 August 2012 - Læsø, North Denmark Region, Denmark

Första riktiga arbetspasset till sjön började alltså den 30:e klockan 03:15 med att man blev "purrad". Efter en smörgås så var det vaktavlösning klockan 04:00 och ritualen går till så att styrman för vakten innan berättar vind, kurs och lite mer viktigt som kan vara värt att veta,

PRO handtag i toan
Saturday 4 August 2012 - Læsø, North Denmark Region, Denmark

Vi ligger länge kvar i kojen. Tommy har sprungit på toan hela natten, troligtvis pga den stora mängd räkor han satte i sig igår kväll. Solen skiner och det blir en vacker dag, vi tar en lång promenad längs stranden. En mycket speciell strand, små, små snäckor i miljontal. Jag har lust

Dag 6
Friday 6 July 2012 - Læsø, North Denmark Region, Denmark

Hej! Idag ändrades vädret totalt och det blev mulet och började regna. Det var ingen som var sugen på att åka ut på havet så vi bestämde oss för att istället åka buss över ön. Vi åkte först till Västerö, den andra hamnen på ön. Där promenerade vi lite, gick i de affärer som

Dag 5
Thursday 5 July 2012 - Læsø, North Denmark Region, Denmark

Hej! Idag har det varit fint väder, igen! Vi har varit på stranden hela dagen förutom när vi åt lunch. Efter lunch gick vi och köpte glass. Jag tog 3 kulor med GUF! Supergott :) Sedan gick jag och isabel till stranden och gjorde lite sommarstyrka, väldigt jobbigt... Snart ska vi äta middag,

Dag 4
Wednesday 4 July 2012 - Læsø, North Denmark Region, Denmark

Hej! Idag stannade vi kvar på Laesö för att njuta av det fina vädret. Det har varit väldigt varmt, ungefär 30 grader så vi har mest legat på stranden och badat. Vattnet är dock inte lika varmt, men när man har vant sig så går det bra! Vi har också satt upp storseglet och pumpat upp

Dag 3
Tuesday 3 July 2012 - Læsø, North Denmark Region, Denmark

Hej! Imorse gick mamma och pappa upp jättetidigt för att åka till läsö. Vi kom fram runt 10 och då åt vi lunch och så. Sedan gick vi till stranden och var där nästan hela dagen. Stranden här är superfin och går runt hela ön. Under "strandtiden" tog jag och Isabel ett träningspass och

Segling igen
Wednesday 14 July 2010 - Læsø, North Denmark Region, Denmark

13 juli 2010 Nu har vi äntligen kommit ut på havet efter en mycket kall vår. Vi har lagt till på Läsö Österby. Vi ligger utan på Sofia med Göran och Margareta ombord och Blåvinge med Lena, Sandro och Sandra. Igår kväll fick det förvarande åskvädret över oss. Himlen var helt svart