La Altagracia Province

715 Images & 0 Posts

Dominkanska Republiken

Efter en förbättring av hackigt internet i vår lägenhet kan vi nu äntligen ge oss tillkänna att vi fortfarande lever. I onsdags flög vi från Cancun, via Panama City, till Punta Cana. Det hela gick relativt smärtfritt förutom en väldigt trött Saga som smågnällde så fort vi satt

Ida Lövgren
IdaClara in Lövgren Kjelgums of the Caribbean
Last active at - from Jessheim, Akershus, Norway
Back again!

Det har gått 10 år sedan vi besökte den Dominikanska Republiken första gången och denna gång befinner vi oss i Punta Cana, på den karibiska delen av ön. Redan då, 2005 på nordsidan i Bahia de Maimon, längtade jag hit. Till södern. Nu är jag här! Flygplatsen ger ett gott intryck med

Dominikanska Republiken

Sådär lagom till att resan börjar lida mot sitt slut börjar Resdagboken att fungera igen... ?? För er som missat det har vi skrivit på en blogg under tiden som denna sida har strulat, ni hittar den på tvagnetar.blogg.se Där finner ni en del av vad vi har haft för oss från mitt förra

Mikael Söderberg
MikalS in Äh, nu fer ma
Last active at - from Sörby, Gävle, Gavleborg County, Sweden
Living the life

Hej! Lite över en vecka av semestern har gått å det kan bara sammanfattas med, living the life! Fy fan så skönt vi har det! Som vanligt startade strulet redan på Arlanda, vi kunde inte checka in själva för d funkar ju inte om man inte har ett svennebanan efternamn.. Kom igenom alla

Bento, Millan, Malle, Marhten, Miis ******
trasdockorna in The BIG 3 0
Last active at - from Stockholm, Stockholm County, Sweden
Jeepsafari

Idag är det utflyktsdag!!!! Vår buss skulle hämta upp oss 07.15 så det blev att gå upp tidigt. Eftersom vi  trodde att frukosten började vid 07.00 tog vi med oss bröd upp till rummet igår kväll så att Gotte skulle hinna äta innan viskulle åka. Christopher gick ner och hämtade lite

Underbar middag på stan!

Denna dagen började betydligt bättre än gårdagen. Alla i familjen var på bra humör när vi begav oss till restaurangen för att äta frukost. Idag började vi på stranden. Där haffade jag en kille som gick och sålde utflykter. Vi har kollat lite på utflykter och kommit fram till att vi

Ingen bra dag!

Idag är det alla hjärtans dag!!! Denna dag började väldigt konstigt och fortsatte sedan så. Vi hade tänkt att gå upp tidigt och äta en snabb frukost för att ta en gratis buss från hotellet till ett shoppingcenter. Av många olika anledningar kom vi inte med denna bussen utan fick ta

Shopping på stranden!

Idag var första dagen på resan som det var växlande molnighet så vi bestämde oss för att lägga oss vid havet efter frukosten. När vi gick ner dit träffade vi en kille som sålde utflykter. Han visade oss en massa roliga turer, tror att vi kommer åka på en örundtur nästa vecka. Hela

Os hockey
Wednesday 12 February 2014 - Punta Cana, La Altagracia Province, Dominican Republic

Christopher vaknade tokladdad i morse inför sveriges första os hockeymatch. Han rusade upp till internetaffären eftersom vårt internet låg nere och fick det fixat. Han har blivit värsta polarn med internetsnubben men han förstår inte ett ord av vad han säger och internetsnubben kan ingen

Lekkamrater till Gottfried

Idag vaknade Emilia som vanligt kll 06.00 men jag lyckades få henne att somna om igen till 08.00, härligt! Efter lite frukost gick vi ner på stranden som vanligt och lade oss. Idag var det inte ett moln på himmelen så det var ganska varmt. Vi låg där en stund innan vi gick upp till poolen i