613 Images & 0 Posts

Monday 30 June 2014 - Skovvej 2, Skagen, Denmark

21/6 Lämnade Oban strax före 10. Både segling o motorgång på vår väg till Fort William i början av Caledonian Canal. Till lunch blev det fläskkotletter, sallad och pastaris. Som vanligt avslutat med kaffe o kaka. På eftermiddagen i Fort William gick vi till puben, tog en öl och kollade

Lars Gisaeus
Segling in Atlantis
Last active at - from Gothenburg, Västra Götaland County, Sweden
Byen Skagen
Monday 8 July 2013 - Skovvej 2, Skagen, Denmark

Fortfarande kvar på Skagen! Vi valde att stanna en natt till då vi tyckte att vi ville in till byn för att uppleva den lite. Där vi ligger har vi tågbanan precis bakom oss, men det ha vi vant oss vid så man tänker inte på det något nämnvärt, dessutom så är vi ju lite halvljumna så det

Skagen, o Grenen
Sunday 7 July 2013 - Skovvej 2, Skagen, Denmark

Idag ha vi tagit det riktigt lugnt på förmiddagen eftersom grannarna skulle lämna sina platser och det är ganska trångt där vi ligger. När det väl blev dags för dom att lämna så har dom installerade hjälpmotorer för att kunna köra vagnen med fjärrkontroll! Fusk tycker jag! Dessutom

Saturday 6 July 2013 - Skovvej 2, Skagen, Denmark

Idag har vi tagit oss till Skagen efter den enorma färden på ca: 13 mil norrut. Vi stannade till och lunchade på en parkeringsplats efter Fredrikshamn där Stig o Kerstin pausat flera gånger vid tidigare resor. Vi handlade även jättefin dansk färskpotatis av en gubbe som hade sitt stånd

Last active at - from Hyltebruk, Halland County, Sweden
Dag 6 - Regnigt Jylland
Wednesday 3 July 2013 - Skovvej 2, Skagen, Denmark

Vi lämnade ett mulet Bönnerup och tog småvägar längs Jyllands ostkust. Det blev även en kort färjetur mellan Egense och Hals. Fortsatte upp till Skagen och tog en kortare promenad trots regnet. Vi passade även på att få i oss lite mat. Det blev en härlig räksmörgås på en liten mysig

Bengt Och Elisabeth Johansson
Tandy650 in Sommaren 2013
Last active at - from Huddinge, Stockholm County, Sweden
"Det kanske man ska bli. Dansk slang-lots"
Tuesday 8 March 2011 - Skovvej 2, Skagen, Denmark

Sen sist har vi hunnit med en resa helsingborg - Bremen och har nu lastat i kalundborg i danmark för att åka till Glasgow. För tillfället är vi dock på väg till Skagen däär vi ska ankra för bunkring i några timmar. Tydligen behöver vi lots bara för att få ankra vilket ju känns lite

Ändrad lossningshamn
Friday 18 February 2011 - Skovvej 2, Skagen, Denmark

Då har resans slutmål blivit ändrad. Blir inget Rotterdam utan vi far till La Pallice, Frankrike istället. Blir troligtvis ankomst på tisdag, så några sjödagar till helt enkelt. Veckan har bestått av mycket båtkörning. Först blev det handstyrning genom isen i Finska viken & sen i

Saturday 11 September 2010 - Skovvej 2, Skagen, Denmark

Idag har vi ägnat oss åt en del inköp. Först fick Slaktare Munck ett besök där vi köpte ost och leverpastej. Vin- och spritbutiken fick ett besök naturligtvis. Ett par nya jeans till oss var krönte denna shoppingrunda. Så var det dags att duscha. Och då hade vi glömt att vi närmade

Kristiansand - Skagen
Friday 10 September 2010 - Skovvej 2, Skagen, Denmark

Strax efter midnatt angjorde vi Skagen. På kajen väntade oss överraskande Peter och Anne-Mette. Vi kände oss verkligen välkomnade till Skagen. Och en bra kajplats visade dom oss dessutom. Det blev en trevlig timma tillsammans i sittbrunnen med .... Ja, Gammeldansk såklart. Vi hade startat

Monday 12 July 2010 - Skovvej 2, Skagen, Denmark

Förtöjde 15:30 i Skagen. Just nu blir det regn och jag sitter ute för internet fungerar bara där, jä sk.. Det är otroligt mycket båtar 80% norrmän. Vi funderar att gå till Farsund imorgon bitti om vädret tillåter. Det verkar vara lite ostadigt i veckan så får se hur vi gör