San José

Sista veckorna
Thursday 22 March 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

Här e man nu mindre än 12h till flyget lyfter till Toronto, Sista tiden har gått extremt fort men vi har gjort väldigt mkt under den tiden.Melissa, Matte, Christel var på horseshoe tävling och jag lottades som vanligt med en halvdöd man, denna gången var det en som gick på syrgas och kunde

Vid vulkanens kant
Tuesday 27 February 2018 - La Fortuna, San Pedro, San José, Costa Rica

Strax ska vi ta oss till varma källor o bada.Kom hit igår fr Torteguero,spännande område med flodbåtstur,såg fåglar,apor,sengångare,kajmaner o stor krokodil.Vacker,frodig,fuktig natur.Igår åkte utmed massa odlingar av ananas,bananer.Hört om sträng vinter hemma,vi njuter av sol o

Dagen då dom kom
Wednesday 21 February 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

Jag hade tänkt skriva om Surfing, träning, välgörenhets evenemang för sköldpaddor och min mkt svåra sjukdom, men idag den 20 februari 2018 så har vi tagit emot Melissa och Mattias på flygplatsen i San Jose, Mattes väska var inte med, den är och far ute i världen men vem bryr sig för

Lite storstad
Saturday 27 January 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

San Jose 22/1-25/1 Man kan konstatera att det e intressant varje gång man kör bil med gps. Vår tripp till San Jose började lugnt och fint tidigt på morgonen men ca 5 minuter ifrån färjeläget så tar oss navigatorn helt fel och vi vet det men väljer ändå att följa den angivna vägen.

lite buss och båt
Friday 15 December 2017 - San José, San Pedro, Costa Rica

Lite buss och båt.Då har det blivit fredag och vi har nu kommit till San Jose.  De sista dagarna har vi mest tagit det lugnt och haft det gott.  Lite förberedelser men det får bli lite varje dag man vill ju inte ta ut sig helt.   I alla fall så steg vi upp med tuppen idag.  Klockan var

En lugn dag!
Thursday 26 October 2017 - San José, San Pedro, Costa Rica

2017-10-24 Resan har startat och just nu efter mer än 24h i vaket tillstånd så är det äntligen dags att lägga sig. Flyg och stop gick bra men när vi kom till imigrationen så blev det problem då de ifrågasatte våra 5 månader men det löste sig till sist. Vi kan prata om trafikstockning

Dags för implantat
Wednesday 25 October 2017 - San José, San Pedro, Costa Rica

God Morgon Sverige,     Här kommer en första hälsning från oss i Costa Rica.   Resan hit flöt på bra och trots långflyget tog 11.5 timmar så kändes det helt ok.   Kändes så där när vi gick ner för landning i Costa Rica och det blixtrade runt oss, men förrutom blixten var det

Last active at - from Helsingborg, Skåne County, Sweden
Dag 30 - Uvita till San José
Sunday 18 December 2016 - San José, San Pedro, Costa Rica

Puh, puh, puh!! Vilken dag det varit. Lång o jobbig! Vaknade m tuppen igen, dvs strax e 04 o låg sedan o grubblade över konstiga människor i världen. Efter frukost ägnade jag morgonen i telefon m Thomas o att försöka få till en lösning för mina kidnappade grejor som jag behöver. Sen

Tine Asplund
TineA in Från Kuba till USA
Last active at - from Stockholm, Stockholm County, Sweden
Poas Vulcano
Thursday 24 March 2016 - San José, San Pedro, Costa Rica

Utflykt till Poas Vulcano,med buss ca 1 timmes resa dit, jättelång kö för att komma in. Vi var uppe på ca 2800 m höjd, och det var ändå jättevarmt. Tyvärr visade sig den stora kratern bara under en jättekort tid, men det var mäktigt. Gick sedan en 2 km runda för att komma tillbaka till

Anders Johannesson
Joha58Milo in Costa Rica 2916
Last active at - from Ljungby, Kronoberg County, Sweden
Slutet nära
Saturday 19 March 2016 - San José, San Pedro, Costa Rica

Bocas del toro var ett trevligt besök. Massor av möjligheter till besöka av öar och sagolika stränder igen. Många resenärer här har en surfbräda under armen. Men finns alla typer av turister här. Jag stannade där i 3 nätter och fick med mig flera positiva saker därifrån. En bussresa