Shaanxi

Tinderne på Hua Shan, og Xi'an 3. gang
Friday 20 July 2018 - Huashan Mountain, Weinan, Shaanxi, China

En af de mest fantastiske ting at opleve på Hua Shan skulle være solopgangen fra tinderne, derfor har Maren sat vækkeuret til kl. 05.15. Det bliver dog også kun hende der står op da det ringer. Hun ser solopgangen sammen med, de  nu knapt så larmende kinesere. Et par af dem sover fra det på

At bestige det hellige bjerg Hua Shan
Thursday 19 July 2018 - Huashan Mountain, Weinan, Shaanxi, China

Vi er lidt langsomme ude af fjerene denne morgen og kommer først afsted lidt i 9. Bagagen efterlader vi på hotellet ligesom at vasketøjet blev afleveret dagen før. Vi medbringer en rygsæk med tandbørster og en varm trøje. Det er aftalt at vi kan få to værelser når vi kommer ned fra

Græsenge og tibetanske nomader
Monday 16 July 2018 - Xi'an, Shaanxi, China

Vi mødtes til morgenmad kl. 9. Morgenmaden var den samme som dagen før, og stadig ganske udmærket. Dagen stod på heldagsudflugt til de tibetanske græsenge. Vores guide/chauffør kom lidt i ti. Vi havde booket ham igennem hotellet og han snakkede ret godt engelsk. Det var lidt dyrere end hvad

Vild chauffør med hang til hornet. Rejse: Xi'an, Langzou, Xiahe
Saturday 14 July 2018 - Xi'an, Shaanxi, China

Den korte version:Først tog fra Xi'an til Langzou, og så videre med bus til Xiahe.Og så den lidt længere version:Vi vågnede til et vandrerhjem som tydeligvis havde festet. I restaurant og receptionsområdet var alt mørkt, der stod flasker og glas og lugtede af gammel fest. Der var desværre

Lerkrigerne i Xi'an
Friday 13 July 2018 - Xi'an, Shaanxi, China

Vi fik pandekager og french toast til morgenmad. Fredag stod på en arrangeret tur med guide for at se terrakotta krigerne. Bus derud, guide, med flag og paraply, som skal følges og skarpe tidsplaner ( I får fri til selv at se jer lidt omkring og I skal være tilbage kl. 11.56). Hun snakkede godt

Last active at - from Klokkerholm, Denmark
Big Goose Pagoda og Tang dynasty dancing show
Thursday 12 July 2018 - Xi'an, Shaanxi, China

Vi tager det stille og roligt fra morgenen af med "All you can eat breakfast" på vandrehjemmet. Der er lidt forskelligt at vælge imellem og så står der en kok klar til at lave omeletter på bestilling.Vi tager bybussen ud til parken ved "Big Goose Pagoda". Bussen kører jævnligt og det koster

Ankomst Xian
Wednesday 11 July 2018 - Xi'an, Shaanxi, China

Vi vågner næste dag omkring kl 8, men da vi ikke har noget at stå op for, så dovner vi med bøger og hygge. Forventet ankomst kl 9.55, men på det tidspunkt er vi stadig langt fra Xian. Vi spiller hjerter fri, snakker, læser og afventer. Landskabet har forandret sig og vi ser dyrkede terrasser

Last active at - from Klokkerholm, Denmark
En dag med kultur och historia
Monday 14 May 2018 - Xi'an, Shaanxi, China

Tidigt upp igen. Var i husvagnen o åt efterrätt m faster o farbror o åkte skidor i underställ när telefonen väckte mig från djup sömn... Skulle vänja mig av med kaffe men det behövdes verkligen idag. Blev även packning och utcheckning från hotellet då vi skulle byta stad under

Last active at - from Uppsala, Uppsala County, Sweden
Köer i Kina ska inte underskattas...
Sunday 13 May 2018 - Xi'an, Shaanxi, China

Efter en god natts sömn blev det en tidig frukost redan vid 6 för att sedan komma iväg vid 07. Trodde vi skulle vara ensamma men icke. Är det något kineser är bra på, är det att stiga upp tidigt (har vi fått lära) och det och det stämmer... så ensamma var vi inte. Idag skulle vi till

Äntligen i Kina - Ett möte med en ny kultur
Saturday 12 May 2018 - Xi'an, Shaanxi, China

Inte lätt att hålla reda på dagarna nu efter resa genom olika tidszoner. Gårdagen förlöpte relativt smärtfritt. Blev sovmorgon för oss båda då vi inte hade någon som helst brådska till flyget. Efter långfrukost och packning av det sista beställde vi en taxi och drog småningom iväg

Kina 2018

4 July 2018 - 5 August 2018

Vores rejse igennem Kina i sommerferien 2018.