Beijing

Sidste dag i Beijing / nattog til Xian
Tuesday 10 July 2018 - Beijing, China

Hjalte havde ikke sovet så godt om natten og havde været oppe og kaste op. Efter noget morgenmad (og mavepiller til Hjalte) fik vi et bad, pakkede vores ting og tjekkede ud af vores værelser. Hotellet gav os som afskedsgave nogle metaldåser med kinesisk the. Rygsækkene fik vi opbevaret på

Last active at - from Klokkerholm, Denmark
Marens fødseldag og den kinesiske mur
Monday 9 July 2018 - Beijing, China

Kl. 7.10 om morgenen er der afgang fra hotellet. Det giver os lige tid til at gribe lidt morgenmad i restauranten som åbner kl. 7.Trætte sidder vi lidt efter i en stor bus på opsamlingstur gennem Beijing. Det varer ikke længe inden vi sover ligesom de fleste andre passagerer. Omkring kl. 11 er

sommerpaladset
Saturday 7 July 2018 - Beijing, China

Lørdag er udflugtsdag også i Kina.I Beijing tjekker der ca 5 millioner personer ind i undergrundsbanen hver dag. Det lader til at en hel del af dem har tænkt sig at køre samtidigt med os og er på vej til Sommerpaladset.Sommerpaladset byder på sejlture, varme og smukke haver. Specielt de Lange

Den Himmelske Fredsplads og den Forbudte by
Friday 6 July 2018 - Beijing, China

Vi vågnede til endnu en dag med temperaturer op mod 40 grader, og solskin. Værkeuret var sat til kl. otte, men det føltes hårdt at komme op. På grund af tidsforskellen og eftermiddagsluren dagen før, så blev Merle ved med at føle at dette var vores tredje dag i Kina. Morgenmaden består af

Søndag i Beijing Zoo
Sunday 8 July 2018 - Beijing, China

Søndag sov vi lidt længere, spiste sen morgenmad og tog os god tid inden vi satte kursen mod Beijing Zoo.På en af trapperne ved undergrundsbanen ser vi nogen som sælger hundehvalpe og killinger ud af en kasse. De ser søde, men også lidt sølle ud som de ligger der ganske små uden deres

En varm første dag...
Thursday 5 July 2018 - Beijing, China

I morges ankom vi til Beijing. En varm dag, med temperaturer op mod de 40 grader.Allerede før vi forlod lufthavnen blev vi spurgt om vi ville lade os fotografere med en lille pige. Vi sagde lidt trætte ja, og vi blev fotograferet. Det bliver næppe sidste gang.Heldigvis fungerer Subwayen godt og

Peking
Sunday 27 May 2018 - Beijing, China

Peking är en jättestad. Jag hade föreställt mig att det skulle vara smutsigt och fattigt, men den del vi har sett är väldigt modern med höghus och shoppinggator. Tyvärr är luften förorenad och smoggen hänger tung över staden. Den blå himlen ser grå ut och husen längre bort på gatan

Gobiöknen
Saturday 26 May 2018 - Beijing, China

Vi lämnade Ulan Bator tidigt på morgonen den 24 maj. Tåget slingrade sig över steppmark och gjorde flera u-svängsliknande svängar för att ta sig högre upp. Så småningom byttes stepp till sandöken. Fortfarande kunde man av och till se små jurtor utspridda i ödemarken och flockar av

Egendag med kontraster
Sunday 20 May 2018 - Beijing, China

Sista dagen... Som alltid undrar man hur tusan det är möjligt att tiden har gått så fort. Fast med tanke på allt vi hunnit med så är det kanske inte så konstigt egentligen... Man är alldeles vimmelkantig av intryck och upplevelser och tidsförvirring (även om det är något bättre nu sen

Sofia Henriksson
Bubbelfian in (j)Ebay Piteå
Last active at - from Umeå, Västerbotten County, Sweden
I kejsarens fotspår till hem och sommarstuga
Friday 18 May 2018 - Beijing, China

Efter en mycket god natts sömn (minns inte att jag ens la mig på huvudkudden tills jag blev väckt av klockan) så blev det igen en halvtidig frukost och bussavfärd. Idag skulle vi till "den förbjudna staden" med kejsarpalatset (vinterpalatset) och kejsarens sommarpalats. Fortsatt bra väder

Anna-Maria Sjölund
Pi in Geocaching och upplevelse i Kina
Last active at - from Uppsala, Uppsala County, Sweden
Kina 2018

4 July 2018 - 5 August 2018

Vores rejse igennem Kina i sommerferien 2018.