Canada

Flyg till Fort Lauderdale
Saturday 26 October 2019 - Toronto, Ontario, Canada

Tidig morgon och ruskväder när vi packade in oss i taxin. Träffade två familjer vi kände, en på väg till Italien och den andra på väg till Kanada.Första flighten gick till Bryssel där vi träffade både Tintin och Smurfarna. Äntligen fick jag köpt en ny bok på franska, det var

Tre dagar i Vancouver
Wednesday 2 October 2019 - Vancouver, British Columbia, Canada

Tisdag kväll 1 oktoberNu blir det en sammanfattning av våra dagar tre i Vancouver, staden som jag haft i tankarna sedan länge. Den var ett resmål som hägrade i framtiden, men så en dag läste vi om andra som gjort nyss genomförda tågresa, och tyckte att det var en bra idé. Det har vi inte

Last active at - from Grebo, Östergötland County, Sweden
Bland snöiga berg och mäktiga floder
Wednesday 2 October 2019 - British Columbia, Canada

Lördag 28 september, dag sjuGryning dag sju och jag kikar ut. SNÖ!! Ja det är klart, nu närmar vi oss Klippiga bergen, Vi stod stilla en stund och utanför stod vackra, höga och snöiga. Nu var landskapet annorlunda och tiden hade ändrats ännu en zon, 8 timmar efter Sverige nu. Utanför

Nu åker vi nattåg !
Friday 27 September 2019 - Saskatchewan, Canada

Fredag 27 september, dag sexAtt somna på tåget var inget problem. Man vaknade några gånger under natten, men det gör vi nog annars också, så det blev bara att vaggas till sömns igen.Lite före gryningen satt jag uppe lite grann och tittade på hur det ljusnade.På the Canadian, som tåget

Last active at - from Grebo, Östergötland County, Sweden
I Winnipeg, med en upplevelserik väntan på tåget
Thursday 26 September 2019 - Winnipeg, Manitoba, Canada

(Nu kommer dagböckerna med några dagars förskjutning, eftersom vi inte hade nätåtkomst under vår tågresa, som varade tre dagar. Idag är det måndag 30 september)-------------------------------------------------Torsdag 26 september, femte dagenUppe tidigt som vanligt. Åt frukost och fixade

Sista dagen till havs
Saturday 28 September 2019 - Victoria, British Columbia, Canada

En gång var jag i Canada ingen gång  🇨🇦I morse försov sej K o S 😂😴 Vi hade bestämt träff kl 9, och 9.00 knackade jag på deras dörr. Ut stack ett sömndrucket Stefanhuvud och undrade vad jag ville missinassen 😄 En kvart senare var vi iaf på väg till frukost och mina

Christina Svärd
Chris68 in Seattle samt Alaska
Last active at - from South Miami, Florida, United States
På väg till tåget
Thursday 26 September 2019 - Winnipeg, Manitoba, Canada

Onsdag 25 september, fjärde dagenDags att åka vidare till Winnipeg efter två dagar i Toronto. Frukosten på vårt hotell vid flygplatsen var lika bra och varierad som första dagen där. Vi verkar också ha haft tur med vädret hittills, med Brittsommartemperaturer och härligt t-shirtväder.

På guidad tur i Toronto
Tuesday 24 September 2019 - Toronto, Ontario, Canada

Tisdag 24 september, tredje dagenImorse vaknade jag vid fyra, jättepigg. Lasse vaknade också, så idag blev det tidig frukost . Nåja inte vid fyra, men cirka halv sju.Det här hotellet har frukost med klass. Bra urval i buffén och välgjorda omeletter med äkta ägg. Man kan också få nystekta

Tillbaka mot Toronto
Monday 23 September 2019 - Toronto, Ontario, Canada

Dag 2 - Måndag 23 decemberI morse vaknade vi på allvar halv sex och kunde äta frukost tidigt. Då skulle det vara lite färre gäster där, men det var rätt många ändå, mestadels en busslast japaner, som turligt nog redan var på plats, när vi kom. Matsalen var dock listigt uppbyggd i

Last active at - from Grebo, Östergötland County, Sweden
Resan till Toronto och första dagen där
Sunday 22 September 2019 - Toronto, Ontario, Canada

Söndag 22 sepResan började med en halvtimmes försening på Linköpings flygplats, men å andra sidan slapp vi gå och dra i Amsterdam. När vi kom dit var det bara att gå till gaten och gå ombord på Airbus 330 till Toronto. Det planet gick i tid kvart i tio. Vid tolv-tiden var vi framme! Det