Victoria Falls

911 Images & 0 Posts

Zimbabwe = hot hot hot.....

Då kom vi till Zimbabwe - här kan vi snacka hetta! 40 grader! O poolen på hotellet trasig... Tur att dej hade kall dryck i alla de former 😊. Vår första utflykt blev att träffa lejon, 2 st som var 11 månader. Åh va söta o goa! Vi fick en promenad tillsammans med dessa i ca 45 min!

Lina  Millis
LinaOMillis in Wild life in Africa
Last active at - from Mozambique, Mozambique
Zimbabwe

Dags att åka från Zambia till Zimbabwe. Gränsövergången tog 1 h 45 minuter vilket är ungefär samma tid som det tagit innan. Helt ok med tanke på att vi är mer än 40 personer för tillfället. Vi var tvungna att sitta kvar inne i bussen i ca en timme vid gränskontrollen då de inte ville

Målet nått!

Resans sista dag. Idag är det tänkt att vi ska nå vårt mål, Victoria fallen i Zimbabwe. Tanken är att vi ska vara där strax efter lunch, och eftersom det är en resa på ca 50 mil är vi uppe i ottan för att komma iväg. Resan går längs skumpiga vägar. Vi gör korta toa-stopp i

Carina
wahlen in Äventyr i östra och södra Afrika
Last active at - from Jonkoping County, Sweden
Andra veckan och vi finner oss tillrättad

Vic Falls är vad Queenstown är för Nya Zeeland. Adrenalinjunkies dröm, men också turister i mängder...och med det bilar, backpackers, party etc. Här är ju en del " måsten" och det enda måstet för oss var förstås att ta oss en titt på Fallen. De tröttnar man inte på! Lite siffror

Victoria Falls och Botswana
Wednesday 14 October 2015 - Victoria Falls, Matabeleland North Province, Zimbabwe

Igår tittade vi på Viktoriafallen. Mäktigt trots att det är lågt vatten. Stora delar av fallen var helt torra. På eftermiddagen hann vi med att ligga vid poolen och ta resans första dopp. Kvällen tillbringades på en båttur på Zambesifloden. Såg flera flodhästar och några

Arne Carlzon
zarne in Från Lusaka till Kapstaden
Last active at - from Cape Town, Western Cape, South Africa
Framme i Victoria Falls

Resan har börjat bra. Vi har träffat gruppen som vi ska resa med i en månad. Totalt på bussen är vi 23 personer inklusive en chaufför och en reseledare. Första natten sov vi på en campingplats i Lusaka, Zambia. Det var en härlig känsla att vakna på taket och se alla stjärnor och höra

Arne Carlzon
zarne in Från Lusaka till Kapstaden
Last active at - from Cape Town, Western Cape, South Africa
Fallen

Hej alla! Vi är nu i Victoria Falls, kom igår och åker till Bulawayo i morgon bitti. I går deltog vi i en solnedgångskryssning på Zambezifloden. En besvikelse eftersom vi var ganska långt från fallen och vi har sett bättre djurliv på annat håll. Idag på förmiddagen en guidad tur vid

Margareta Eklund
Marek52 in Södra Afrika
Last active at - from San Leandro, California, United States
Persika

Hej, idag har det varit onsdag! Jag hoppas att ni alla har haft en fin sådan :D Vi har haft en liten vilodag, väldigt skönt. Vi var några timmar på rummet och bara läste bok/tidning/telefon. Och åt djungelvrål, hehe. Sen gjorde vi förstås lite nytta också och bokade flyg och hotell till

Norge

mig åt följande: en bra och rolig lejonpromenad med S:n, research/gratis safari och springa runt med en stor kniv och hugga i allt jag kom åt. Vi skulle städa S:ns nya inhägnad och jag var nog den som var gladast och mest taggad haha. Älskar, förvånande nog, tillfällerna när vi får jobba

Provaprova

Jag var forever alone på förmiddagen eftersom jag är den som varit här längst och därför redan gjort allt som de andra gör nu. Jag fick gå på en turistpromenad själv vilket i förväg lät tråkigt men det var faktiskt väldigt kul! Det var två svenska turister och Monga sprang runt och