Great Zimbabwe
Monday 9 April 2018 - Masvingo Province, Zimbabwe

Måndag 9 april.Frukost 6.30 o sen kom vi iväg ca 7.30.Ett kissestopp vid vägen o sen stannar vi i Masvingo. Där får vi handla o äta lite. Stad med fullt av fattiga o tiggare så fort man visar sig. Nedgången bebyggelse. Jag, Ingrid o Eva köper lite bröd, mjukost o yoghurt o äter sen i

Tur in till stan
Sunday 8 April 2018 - Bulawayo, Zimbabwe

Söndag 8 april.Sovit jättegott i natt, tror bara jag kollat på klockan ngn gång innan jag gick upp vid 6.Några skulle iväg på turer på morgonen. Vi gjorde frukost som vanligt o sen tvättade jag upp lite. Jag hade inget planerat för dagen sen. Thomas (vår chaufför ), skulle in till stan

Heldags bussresa in i Zimbabwe
Saturday 7 April 2018 - Bulawayo, Zimbabwe

Lördag 7 april.Som vanligt så är det jag o Benny som är uppe innan 5. Går på toa o sätter mig sen att ladda inlägg på det svaga wifi från hotellet jag hittat.Hurrar o sjunger för Emma som fyller 30 år idag. Sen  innan bi ger oss iväg så kommer hotellmanagern o vill ta kort på oss o

Resan och första dag
Sunday 5 November 2017 - Harare, Harare Province, Zimbabwe

Resan började 1500 igår då jag åkte från boendet ner till Kastrup där resan sen fortsatte till Zimbabwe. Tre flyg, en tågfärd och en bilfärd med en restid på nästan 24 timmar senare är vi på plats. Kan inte säga att jag har sovit många timmar sammanhängande och när jag väl sovit

Veronica Erlingsson
veronicaeee in Zimbabwe
Last active at - from Harare, Harare Province, Zimbabwe
Första kvällen i Zimbabwe

Här ligger Anette utslagen efter två dagars resande. Vi klarade alla start och landningar, två timmars kö i passkontrollen och alla väskor var med. Härligt att åtminstone vara framme i Zimbabwe😃

Första kvällen i Zimbanwe

Del sex - Zimbabwe
Sunday 19 February 2017 - Zimbabwe

Idag kom vi till Vic Falls. Vi kom ganska sent på kvällen eftersom vi kört större delen av dagen och varit i en gränskontroll. Vic Falls ligger väldigt nära gränsen så nästan direkt när vi passerat körde vi över bron där man kunde se fallen, helt fantastiskt vackert! När vi kom fram

Zimbabwe = hot hot hot.....

Då kom vi till Zimbabwe - här kan vi snacka hetta! 40 grader! O poolen på hotellet trasig... Tur att dej hade kall dryck i alla de former 😊. Vår första utflykt blev att träffa lejon, 2 st som var 11 månader. Åh va söta o goa! Vi fick en promenad tillsammans med dessa i ca 45 min!

Lina  Millis
LinaOMillis in Wild life in Africa
Last active at - from Mozambique, Mozambique
Zimbabwe

Dags att åka från Zambia till Zimbabwe. Gränsövergången tog 1 h 45 minuter vilket är ungefär samma tid som det tagit innan. Helt ok med tanke på att vi är mer än 40 personer för tillfället. Vi var tvungna att sitta kvar inne i bussen i ca en timme vid gränskontrollen då de inte ville