England

Fina dagar
Friday 29 November 2019 - London, England, United Kingdom

En resumé av Nikkis och min Londonresa. Inget utförligt, mer som stöd för minnena.TisdagVi tog Nikkis bil upp till Landvetter, där vårt British Airways-plan lyfte i tid och således landade vi på Heathrow i tid. Vi tog tunnelbanan (Piccadilly-linjen) till Green Park-stationen där vi bytte

Ewa Och Magnus Sten
esmj in London med Nikki
Last active at - from Ljubljana, Slovenia
Påväg hem
Friday 4 October 2019 - London, England, United Kingdom

Sista dagen i Edinburgh var jag till Royal Yacht Britannia,  som är en äldre båt, som seglat runt kungligheterna.  Hon togs väl urbruk -97 tror jag det var. Nu så är hon ett museum som man kan gå runt och kolla på. Var väldigt trevligt och intressant,  kan rekommenderas om man svänger

Lars Eriksson
Lukas2 in Två resor
London Heathrow
Tuesday 1 October 2019 - London, England, United Kingdom

Åter igen har man bott en natt på Ibis hotel vid flygplatsen.  Säkert sagt det. Men ett trevligt hotell, med bra priser. Fick även en välkomstgåva på rummet. Blev överraskad, eftersom Ibis konceptet är lite åt lågpris hållet. Flyg resan ner var väl en ok, flygning. Inget man hoppade

Lars Eriksson
Lukas2 in Två resor
Cambridge - Crawley och där emellan
Wednesday 18 September 2019 - Crawley, England, United Kingdom

Hotel Ramada, Crawley, 21.26 lokal tid Jag vaknade redan strax innan halv 6 i min egen dubbelsäng i morse utan att kunna somna om. Dubbelrum-folket däremot, som sov under samma täcke eftersom de missat att det fanns ett till bara det att det låg i en låda, vaknade drygt 2 timmar

Oakham - Cambridge och där emellan
Tuesday 17 September 2019 - Cambridge, England, United Kingdom

The Waterman Hotel, Cambridge, 21.29 lokal tid Runt halv 8 i morse kom ett meddelande på Messenger från dubbelrum-folket att de var hungriga. Och eftersom jag själv sovit rätt kasst och dessutom vaknat tidigare än önskat så satt vi snart i hotellets ena hörn på bottenvåningen och åt en

Hereford - Oakham och där emellan
Monday 16 September 2019 - Oakham, England, United Kingdom

The Admiral Hornblower Hotel, Oakham, 21.31 lokal tid Tänkte ju att man kanske kunde sova hur länge som helst med tanke på hur trött jag var igår.Men prick 6 imorse vaknade jag och drygt två timmar senare satt vi alla tre i en kyrka och åt frukost (scrambled eggs, bacon och korv med rostat

Gatwick - Hereford och där emellan
Sunday 15 September 2019 - Hereford, England, United Kingdom

The Green Dragon Hotel, Hereford, kl 20.23 lokal tid.04.20 ringde min klocka i morse, en halvtimme senare blev jag upplockad av Mike och Stefan och i den forna elitdomarens bil var vi i ett jäkla skitväder uppe på Landvetter flygplats klockan 6.Norwegians plan till Gatwick lyfte i tid och

Vilken dag!
Sunday 11 August 2019 - Saint Ives, England, United Kingdom

Sitter nu i St Ives och tittar ut över hamnen. Kan väl säga att jag inte är den enda personen  som är här och gör samma sak. Det finns sälar i hela hamnen  som håller sig i närheten av personerna som hoppar och dyker från piren.Idag har jag njutit av varje steg( nåja!). Det började

Påsförslutare
Wednesday 7 August 2019 - Newquay, England, United Kingdom

Idag gick vandringen mycket lättare. Visserligen lite svårare underlag men markeringarna var bättre och jag har lärt mig, hur man menar med de gula pilarna. I min värld om en pil  visar snett vänster och det finns även en väg rakt fram. Ja, då tar jag vägen till vänster. Nu har jag

Buckingham Palace
Monday 29 July 2019 - London, England, United Kingdom

Idag begav vi oss åter mot mötesplatsen för vår Buckingham Palace-guidning. Den här gången dessutom på rätt dag. :) Vi fick se flera olika vaktavbyten, dessutom vid olika tillfällen innan det så småningom var dags för vår rundvandring inne i palatset. Vi gjorde vårt bästa för att