Bangkok

Summering
Monday 26 March 2018 - Bangkok, Thailand

Ja då ser jag slutet på denna lilla sydostasienrutt. I den ordning jag besökte länderna blev det bättre och bättre. Burma toppar ganska överlägset. Men det har varit bra i alla länder. Maten : Burma, Thailand, Laos, Cambodja Trafiken: Laos, Cambodja, Burma , ThailandFolket: Burma,

Per Björkman
Pellebeman in Indokina
Sista natten med gänget
Saturday 24 March 2018 - Bangkok, Thailand

Nu närmar  sig resan sitt slut Sitter vid poolen kl.  18 och29 grader varmt o dricker  öl o simmar  i poolen.. Vi bor nära nano som är nästa tvärgata här på sukvimit road. Vi var på seveneleven där igår kväll. Finns Många Lady Boys där samt En massa barer med folk. Fantastiskt

Urban jungle
Saturday 24 March 2018 - Bangkok, Thailand

Idag åkte vi skytrain och hoppade av på weekend-market. En labyrint med affärer av alla de slag. En riktig Urban jungle. Sista dagen i Bangkok nu.  Tiden har gått så sjukt snabbt denna månad.  Nu är det andra boendet vi bott på som vi TÖMT lägret av öl på.  Dem har fått göra

One day in Bangkok
Saturday 24 March 2018 - Bangkok, Thailand

Fredag 23 mars.Vaknar vid 06.00 av att en kvinna ropar ut "kommandon".Antar det var någon slags gymnastik på National Stadium!När det slutar sover vi ett tag till.Checkar in på flyget till Hong Kong.Dit flyger vi Cathay Pacific i samrbete med Finnair.Väljer sittplatser. En av oss sitter vid

Night at the museum (IRL)
Friday 23 March 2018 - Bangkok, Thailand

Vi bor i ett museum byggt 1952. The Atlanta Hotel.  För många år sedan försökte vi få rum här men det var fullsatt. Denna gång lyckades vi. Här är sååååå coolt! Det är stort och vackert och en riktigt lugn oas mitt i storstaden. Här har även många författare bott då de skrivit

Till Bangkok
Friday 23 March 2018 - Bangkok, Thailand

Torsdag 22 mars.Avresedag mot Bangkok.Hm vakna tidigt, strax efter 06.00!!Ser soluppgången.frukost, äter t.o.m. havregrynsgröt.Bara gjort det 2 gånger förut under denna resanGer Selma mat.Idag blir det korv, ris och lite buljong.Hm först nosar hon på det och går därifrån.Ingen fläskfilé

Då knyter vi ihop säcken för denna gång
Thursday 8 March 2018 - Bangkok, Thailand

Då var det dags att knyta ihop säcken för denna gång.Vi landade i Bangkok den 14 december, tog bussen till Prasat och hälsade på Örjan och hans Thida, här blev vi väl omhändertagna av deras gästfrihet.Sedan fortsatte vi till Korat där vi sov 1 natt innan vi fortsatte till Bangkok för

Jonmar in Asien 2017-2018
3-8 mars
Thursday 8 March 2018 - Bangkok, Thailand

3 marsDå vaknade vi till kungssången i morse, kl. 08:00 ljöd den ljuva musiken ut genom högtalarna på gatan.Lite kaffe och sedan frulle, det blev ris, stekt ägg och grönsaksgryta.Efter frukost var jag och ägaren till resorten och hämtade en motorbike till mig och Marita.Sedan gav vi oss ut

Jonmar in Asien 2017-2018
Framme!
Friday 2 March 2018 - Bangkok, Thailand

Äntligen framme efter en lång flygresa.Att flyga med Thai Air gick superbra och det var precis så bra som jag trodde det skulle vara, bra mat, glad och serviceminded flygpersonal......och självklart den fria baren :)Efter vi landat så tog jag tåget från terminalen som tog mig till centrum

Jimmy
Gyllenklev in Min soloresa till Thailand!
Last active at - from Chiang Mai, Thailand
På Koh Phangan
Thursday 1 March 2018 - Bangkok, Thailand

På Koh PhanganNär vi landade på Samui kl. 15 köpte E och J båtbiljetter och vi fick reda på att nästa båt skulle gå kl. 16. På alla tidtabeller stod det 16.30, men när vi frågade envisades de med 16.00. Vi tänkte att det handlade om att båten skulle komma in kl. 16 (det skulle den,