Bangkok

KAP KOON KAA - takk for oss Thailand
Wednesday 14 February 2018 - Bangkok, Thailand

Da er vi kommet til Bangkok igjen, og kan oppsummere litt av det som har slått meg når det gjelder Thailand. Det er mye blomster plantet overalt, og templer, pagoder og stupaer skal du ikke gå mange meter før du snubler over. Været har vært behagelig, med ganske høy temperatur utover dagen,

Borgny Hjelen
CabraMontesa in DRA DIT PEPPER`N GROR!
Last active at - from Grimstad, Aust-Agder, Norway
Goodmorning Bangkok
Tuesday 6 February 2018 - Bangkok, Thailand

Vi blev väckta av tågvärden kl. 05.00....10 minuter tills vi ska gå av. Vi packade i full fart, men 10 minuter blev 40 minuter.Vi steg av tåget och gick till flygplatsen för att packa om väskorna för ännu mer  värme med sol och bad.Flygplanet till Ranong gick inte förrän på

Storstadsliv
Sunday 4 February 2018 - Bangkok, Thailand

ÅChiang Mai ligger norrut från Bangkok, och är ett mycket populärt resmål. Möjligheter till vandringar i närheten av Burma eller Laos är en av orsakerna. Här uppe finns Thailands högsta punkt, som ligger i Nationalparken Inthanon. Tropisk regnskog omgärdar det 2565 m höga berget, och en

Pellebeman in Indokina
Chinatown
Wednesday 31 January 2018 - Bangkok, Thailand

Som sagt så var det Super Blue Blood Moon som även firades vid takpoolen på vårt hotell där vi tog några drinkar och barnen badade. Sen gick vi ut på gatan för att äta igen. Chinatown myllrar på kvällen och var en härlig upplevelse. Av det vi sett av Bangkok så gillar jag verkligen

Bangkok
Wednesday 31 January 2018 - Bangkok, Thailand

Jag hade sett fram emot att besöka några tempel men insåg ganska fort att det skulle bli tufft, både tidsmässigt och på grund av värmen. Minna fick värmeutslag efter 5 minuter och gillade inte värmen alls och var rädd för trafiken, det åker mopeder överallt :) Så vi valde att sakta

Landat i Thailand
Wednesday 31 January 2018 - Bangkok, Thailand

Klockan 13 landade vi i Bangkok och värmen värmde våra frusna skandinaviska kroppar :)Kön till "Immigration" var enorm men eftersom vi reser med barn så blev vi visade till annan kö där vi var näst i tur. Jag har hört att thailändare tar väl hand om barn och det ha vi redan fått bevis

Sleeping in Bangkok
Wednesday 31 January 2018 - Bangkok, Thailand

Vi vaknade av att regnet öste ner.- Inte lönt att vakna än, tänkte vi och somnade om. När vi vaknade var klockan två på eftermiddagen.Vi gjorde oss i ordning och packade våra väskor.Med skytrain susade vi genom Bangkok mot tågstationen Hua Lampong. Mamma och jag åkte snabbt iväg i en

Thailand och varmt
Tuesday 30 January 2018 - Bangkok, Thailand

SawasdeeFrån flygplatsen åkte vi till Nui's lägenhet mitt inne i Bangkok. Nui är en vän till oss från Thailand och vi får bo hos henne när vi vill.Mormor och morfar satt och väntade på oss på gården.Vi åt frukost och mango som är mycket söt och god.Sen sov vi en liten stund innan

Mot Thailand
Monday 29 January 2018 - Bangkok, Thailand

Vi åkte tåg till Danmark på morgonen den 29/1. Flygresan till Thailand tog 10 timmar, egentligen skulle jag sova på flygplanet men det gick inte. När vi landade i Bangkok var kl 06 på morgonen och staden hade nyss vaknat. Vi åkte taxi och då somnade både jag och min syster.

Intro.....
Thursday 25 January 2018 - Bangkok, Thailand

Ja då har man tagit tåget till Tjockhult. En Air china flight till Beijing, och ytterligare en liten asienrutt till Bangkok i Thailand. Nu är jag härTanken är att resa runt i Thailand, Burma, Laos och Kambodja, med reservationer för allt som kan ske.....Som vanligt kommer jag improvisera