Old New Delhi
Friday 30 April 2010 - New Delhi, Delhi, India

Så var vi framme i New Delhi. Mattias har lyckas boka in oss på vad som visade sig vara ett förträffligt hotell, "La Roi", som ligger mitt i centrala New Delhi. Igår bokade vi en tripp ned till Agra för morgondagen. Vi kommer att stanna där en natt för att se Taj Mahal och övriga

Last active at - from Tingshusgatan 1, Gnesta, Södermanland County, Sweden
No one drives their little taxi in Calcutta...
Wednesday 28 April 2010 - Kolkata, West Bengal, India

Händelserik dag igår när vi anlände på Calcuttas flygplats. Det visade sig vara strejk i stan vilket innebar att alla former av transporter var inställda i hela stan. Kul! Fullt av folkt satt och låg i terminalen i väntan på att strejken skulle ta slut. De kan tydligen hålla på upp till

Last active at - from Tingshusgatan 1, Gnesta, Södermanland County, Sweden
Hennes höghet drottningen av england
Wednesday 28 April 2010 - Kolkata, West Bengal, India

Idag tog vi en promenad till Calcuttas kanske främsta sevärdhet, The Victoria Memorial, ett minnsemärke för drottnig Victoria av england, placerad mitt i Calcuttas motsvarighet till Hyde Park (de sägs att Calcutta är byggt med London som förebild). Ett ganska imponerande bygge! Tyvärr

Tillbaka till civilicationen
Monday 26 April 2010 - Port Blair, Andaman and Nicobar Islands, India

Idag tog vi båten tillbaka till Port Blair. Istället för samma båt som på vägen dit så valde vi att åka katamaran tillbaka. Något smidigare resa som tog drygt 1h! Väl i port blair började vi ragga hotell för natten eftersom planet till Calcutta lyfter imorgon. Rickshaw-föraren som vi

Koraller

Efter lite rekognicering av ön beslutade vi oss för att byta ställe till ett som låg lite mer centralt och som har betydligt högre klass, "Symphony Palms". Fortfarande rimliga priser och det är skönt med AC och en mjuk säng (jag vet, jag vet, vi börjar bli lite mesiga). Idag har mattias

Andamanerna
Tuesday 20 April 2010 - Port Blair, Andaman and Nicobar Islands, India

Så landade vi idag på ögruppen Andamanerna, i "huvudstaden" Port Blair. Vi åkte direkt från flygplatsen till hamnen för att försöka få tag på biljetter till båten till den ö vi vill ut till, Havloc. Kaotiskt, kan man minst sagt säga om biljttkontoret för båtarna mellan öarna: ett

Bye, bye Varkala
Sunday 18 April 2010 - Chennai, Tamil Nadu, India

Idag lämnade vi Varkala efter ca en veckas sol och bad, och flög via Trivandrum till staden Chennai (Madras) på östkusten. Här ska vi stanna ett par nätter och sedan flyga vidare till Port Blair på ögruppen Andamanerna. Vi hade försökt boka ett skapligt hotell i Chennai men tyvärr

Indiska sängar, mm.
Tuesday 13 April 2010 - Varkala, Varkala, Kerala, India

Idag landade vi i badorten Varkala. En mysig, laid back liten håla som faktiskt hade ett antal västerlänningar boende, även så här sent på säsongen. Det finns endast en gata längst med klippan ovanför (den enda) stranden, så man lär sig snabbt känna igen folk, försäljare och

Djungelboken
Monday 12 April 2010 - The Sardonyx Sanctuary, Chennai, Tamil Nadu, India

Direkt efter hemkomsten från husbåtsäventyret igår gav vi oss av upp i bergen till Periyars naturreservat, och idag gav vi oss ut på "tigerjakt". Vi åkte jeep genom reservatet medans vår guide pekade ut djur som han blixtsnabbt och väldigt imponerande upptäckte från bilen. Bland annat

Husbåtslyx
Saturday 10 April 2010 - Alappuzha, Kerala, India

Dagens äventyr består av en utflykt på kerlas nät av floder, backwaters, med hjälp av husbåt. Och vilken husbåt sedan! En otroligt vacker skapelse uppenbarade sig för oss när vi klev ned till strandkanten idag. Ett däck med soffgrupp och matbord där man lämpligtvis spenderar dagen med

subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.