Skövde

Resstart
Tuesday 8 January 2019 - Skövde, Västra Götaland County, Sweden

Ja denna resa var oviss in i det sista om den skulle bli av eller inte..fick influensan efter julen. Orsaken var nog flera..Rebecka var förkyld, hade hennes höggravida tik en vecka. Mkt jobb med julen och så ytterligare två stora hundar på julafton och juldagenNär jag började arbeta på

fireandrain in 2019 Caribien
Äntligen på väg!
Monday 7 January 2019 - Skövde, Västra Götaland County, Sweden

Ja nu sitter jag på tåget till Stockholm. Har precis ätit en matig smörgås med ramlösa och kaffe efteråt. Smakade gott, åt ju en tidig frukost hemma.Evelina hämtade mig o körde ner mig till stationen i Kungsbacka där jag tog pendeln in till Göteborg. Åker nu MTR Express tåget upp

På väg till Kiruna
Wednesday 28 February 2018 - Skövde, Västra Götaland County, Sweden

Tåget gick vid halv 12 tiden, punktligt. När vi kom upp till Stockholm, placerade vi våra väskor i bagageförvaringen på Centralen. Sedan ut i den isande vintervinden. Vi frös rejält om benen. Gick mot Gamla Stan och åt där. Cafe Dox. Mysigt källarvalv, men dåligt utbud. Valde linssoppa

fireandrain in Kiruna feb 2018
The day before...
Sunday 26 February 2017 - Skövde, Västra Götaland County, Sweden

To pack, or not to pack...The majority of things I'm thinking about now has to do with our upcoming trip and what to bring.5 weeks4 countries3 climates2 continentes 1 luggage

Bokning
Tuesday 29 November 2016 - Skövde, Västra Götaland County, Sweden

Bokning av Hostel för 2 första nätterna gjorda i Manila. Anländer sent den 7 december till Manila, skönt ha sovplats klar då. Sen göra Manila en heldag och sedan sova ut innan man far vidare!

Joakim Svensson
VilseIVaerlden in Filippinerna
Måndag, hemresedag
Monday 31 August 2015 - Skövde, Västra Götaland County, Sweden

Denna dagen började med städning av vår lilla stuga. Plötsligt kom vi på att vi skulle ta vägen över Falun och bese gruvan. Så blev det också, vi var där redan halv 10 så vi cyklade runt det stora gruvhålet, som kallas St Stöten. Det var som vanligt vackert väder och det var en

Söndagen
Sunday 30 August 2015 - Skövde, Västra Götaland County, Sweden

Vi startade tidigt. Hade ngr mil att fara. Vi besökte Styggforsen, som är resultatet av ett meteoritnedslag för många år sedan. Fantastiskt naturområde med vattenfall på 37 meter. Här stannade vi länge. Därefter besökte vi Dalhalla som var stängt, vilket vi ju visste samt Springkällan.

Lördag den 29 aug
Saturday 29 August 2015 - Skövde, Västra Götaland County, Sweden

Morgon inleddes med blå himmel och sol Vi bodde högt upp med vacker utsikt över Siljans blåa vatten. Så vi cyklade ner till staden. Första stoppet blev långbryggan, gick givetvis hela vägen ut. Det var allt skönt att bara få vara vi två. Resten av fm cyklade vi bort till kyrkan. Gick

Fredag 28 aug
Friday 28 August 2015 - Skövde, Västra Götaland County, Sweden

Slutade redan kl 15 och for snabbt iväg hem. Där tog vi kylvarorna med oss och stack iväg. Jag började att köra. Hade underbart resväder och det kändes alldeles underbart att få fly vardagen. I Filipstad stannade vi för att äta lite. Köpte sallad och baugett i en mataffär och satte oss

Ankomst
Monday 14 September 2015 - Skövde, Västra Götaland County, Sweden

Äntligen framme! Allt har gått så mycket bättre än vad vi vågade tro. Alla, och vilket inte kändes helt självklart, allt bagage är med. Resan har varit lång eftersom vi började med att åka till Arlanda redan dagen innan men vi ville inte börja med att stressa upp tidigt och framför