Västra Götaland County

Längtar efter att åka ut och resa igen!
Wednesday 5 August 2020 - Borås, Västra Götaland County, Sweden

I dessa tider är det svårt att inte göra annat än att längta efter att få åka ut och resa igen. Det springer onekligen i resebenen!Nu gäller det bara att boka in resan, dra åt svängremmen och börja spara. Men jag funderar på att använda lite nya medel för att finansiera nästa resa.

Hemma!
Thursday 6 August 2020 - Gråbo, Västra Götaland County, Sweden

Nu har vi kommit hem och packat in det mesta från bilen = kaos inne. Theo drog iväg på skateboarden för att fånga Pokemons innan vi hann blinka.Har kört bil större delen av dagen, men med ett kul stopp i Torsby. Svängde av mot platsen där de har sin snötunnel för att se om vi kunde

Lidköping dag 1
Tuesday 21 July 2020 - Lidköping, Västra Götaland County, Sweden

Vi vaknade kring 9 och åt då frukost utomhus. Vi valde en husbilsplats där det är tillåtet med markis men inte förtält, inget som gör oss något. Lukas och Jenny tog en pokenad på campingen, lite senare tog också Lukas och Elin en pokenad då det började regna lite. Jenny och Lukas tog

Resdag Grebbestad - Lidköping
Monday 20 July 2020 - Lidköping, Västra Götaland County, Sweden

Vi vaknade strax efter 9 och åt frukost inne i husbilen. Jenny gick iväg till sportshopen för att lämna tillbaka en tröja som Elin köpt men som inte var något att växa i. Per tömde under tiden toalett och gråvatten och sedan gav vi oss iväg. Tyvärr blev det inget besök i grebbestad pga

Resdag Kungshamn - Grebbestad
Sunday 19 July 2020 - Grebbestad, Västra Götaland County, Sweden

Vi vaknade ganska sent till ett regnigt väder. Vi packade ihop allla saker och gjorde oss redo för avfärd norrut mot Grebbestad och Sportshopen. Resan började på mindre vägar men vi valde sedan att köra på E6 istället för att slippa smala vägar där det är svårt att mötas. Vi stannade

Kungshamn dag 2
Saturday 18 July 2020 - Kungshamn, Västra Götaland County, Sweden

På förmiddagen tog vi det lugnt, Jenny körde ett FMTK-pass och Per tog en löprunda. Efter lunch cyklade vi in till Kungshamn och kikade runt. Vi tog en promenad på bryggan och gick hela vägen bort till Feldts brygga där vi bokade bord för middagen. Vi cyklade tillbaka på de backiga

Kungshamn dag 1
Friday 17 July 2020 - Kungshamn, Västra Götaland County, Sweden

Vi vaknade och låg kvar ett tag i sängen innan det blev dags för frukost. Vädret var soligt men lite kyligt på morgonen. Barnen och Jenny tog en promenad/pokenad på området innan det var dags för dagens träning. Per hann sticka iväg på sin löprunda innan övriga kom tillbaka, det var

Resdag Båstad - Kungshamn
Thursday 16 July 2020 - Kungshamn, Västra Götaland County, Sweden

Vi åt frukost och packade ihop sakern för att resa vidare norrut mot Kungshamn. Vi stannade i Slöinge för ett glassinköp och sedan lunchpaus vid Hede outlet. Efter det passerade vi Göteborg där vi stundtals stod still pga köer.Vi anlände till ett soligt Kungshamn ca kl 16. De vuxna fixade

En tid hemma i våra hemländer
Sunday 28 June 2020 - Gothenburg, Västra Götaland County, Sweden

Tack alla för ert fortsatta stöd och bön för mitt och Mercy Ships arbete. Som ni vet så påverkar Covid-19 också vårt arbete på skeppet och många av oss är sedan en tid hemma i våra hemländer. Jag kom hem till Sverige den 19 mars och har nu varit hemma över 4 månader, tiden går

Hjälp med biljetter i rätt tid
Friday 20 March 2020 - Gothenburg, Västra Götaland County, Sweden

Beskedet kom från ena dagen till den annan, vi var tvungna att lägga ner våra program för att risken att bli smittad eller föra Corona viruset vidare var för stor om vi bar på det, att leva så nära som man gör på ett skepp. Alla förstod vad det handlade om och det märktes att det var

Along the coast in Europe

29 April 2018 - 1 October 2018

Nakuak together with owner friends and family will make a trip from westcoast of sweden to eastcoast of spain

TIA

23 January 2017 - 16 February 2017

Vi åker till Sydafrika för att praktisera på ambulansen i East London, och förhoppningsvis lyckas surfa lite under eventuell ledig tid😎

Doctors With Out Boundries

6 December 2016 - 30 April 2017

After decades of procrastination i finally do the dive into the unknown. Diving into an ocean of wonders and dangers. What will i find beautiful coral reefs, intimidating sharks or alot of fun swiming with dolphins. Let the adventure begin.