Älvdalen N

Bye Bye Sörälven
Saturday 19 July 2014 - Älvdalen N, Dalarna County, Sweden

Vaknar till en regnfri morgon och dagen startas så fort det går med tandborstning! Man har ingen god smak i munnen precis efter kräftätning, men det är smällar man får ta. Vi fortsatt vår morgon med en promenad ner till Idre centrum och handlade främst frallor till frukost men även lite

Sörälven igen
Friday 18 July 2014 - Älvdalen N, Dalarna County, Sweden

Vi tänkte smita rakt österut på lite mindre vägar in till Sverige, men vi ratade navigatorns anvisningar och körde in en annan väg. Denna väg övergick så småningom till grus och vi väntade bara på grässträngen i mitten samt minfältsskyltar som det blev i Kroatien på en annan vådlig

Last active at - from Hyltebruk, Halland County, Sweden
Ännu en dag med regn o fiske
Tuesday 1 July 2014 - Älvdalen N, Dalarna County, Sweden

Dagen startades med regn :( men vi har semester så vi skulle fiska! Samt äta den fisk som drogs upp igår. Det har i alla fall skinit upp några gånger, t.o.m. så att det blivit skugga!! Första fisketuren gick sådär, ingen fisk över minimimåttet (30cm) nappade så det blev 1-0 till

Lycka!
Monday 30 June 2014 - Älvdalen N, Dalarna County, Sweden

Dagen började med regn, och Marita tog sig en löparrunda mesans jag körde några snarkningar till. Vi har fiskat lite smått och jag fick en liten harr, under minimimåttet så säg inget....nåja, den stektes och smakade gott i alla fall. Dagen fortlöpte i semesterns tecken och lite senare

Lågfartsväg
Sunday 29 June 2014 - Älvdalen N, Dalarna County, Sweden

Det visade sig vara klokt att stanna till över natten och fortsätta fram till resmålet (Sörälvens fiskecamp) idag, krokig dålig riksväg 70. Vi stannade till på ICA i Idre för att handla på oss förnödenheter såsom kräftor och fluglina. Framme på campingen så har vi parkerat ett

Last active at - from Hyltebruk, Halland County, Sweden
Ömma knän och goda kräftor
Thursday 5 July 2012 - Älvdalen N, Dalarna County, Sweden

Idag var det bestämt en utflyktsdag, vi skulle åka till Njupeskär som är Sveriges högsta vattenfall där vi varit en gång tidigare men inte vårt resesällskap. Njupeskär är ett vattenfall i nordvästra Dalarna, som bildats av Njupån. Det är Sveriges högsta vattenfall och omfattar

Fozzie in Sommarsemester 2012, Lofoten
Oväntat besök
Wednesday 4 July 2012 - Älvdalen N, Dalarna County, Sweden

Idag efter det att vi ätit frukost så åkte vi ner till samhället för att shoppa mat. Vi letade upp turistbyrån och plockade på oss lite broschyrer samt köpte en Norgekarta. Till vår förfäran så har vi upptäckt att det inte finns något systembolag!! Ve och fasa! Vinet och ölet

Fozzie in Sommarsemester 2012, Lofoten
Packad och klar!
Thursday 5 April 2012 - Älvdalen N, Dalarna County, Sweden

Nu är man packad och klar för Thailandsresan.. Erkänner väl att resfebern har infunnit sig..för länge sen egentligen..har väl egentligen packat om väskan tre gånger redan, och lär väl hinna med det en gång till kan jag tro.. ;) Det ska bli så kul! Bye Sweden liksom..mot värmen och

Dennis Olsson
dennis83 in Thailand
Idre
Sunday 3 July 2011 - Älvdalen N, Dalarna County, Sweden

Hej! Idag har vi kört över Flatruet och varit och handlat renkorv och lite samesaker hos en samekvinna. Det var mycket intressant och hon berättade mycket om sin uppväxt och renskötsel. Vi har även kört på Sveriges högst belägna väg och gått upp på ett högt berg. Bra träning för

Ronny Berggren
fam.Berggren in Sverige runt
Last active at - from Stortorget 12, Vellinge, Skåne County, Sweden
Idre Fjäll och Nipfjället
Sunday 3 April 2011 - Älvdalen N, Dalarna County, Sweden

Idag tog vi av mot Nipfjället efter att ha släppt av grabbarna vid Idre Fjäll. Flera plusgrader under natten hade gjort att man till och med sjönk igenom i den uppkörda leden från parkeringen. Vi stretade på förbi Nipgubben och följde leden/vägen till vändplanen. Där vinklade vi av upp