Sweden

Det blir en dag på stranden innan nästa destination.
Wednesday 5 August 2020 - Harads, Norrbotten County, Sweden

Morning vibes!Vaknade till ett varmt och soligt Pite havsbad, frukost och packa ihop alla tillhörigheter. Packa badväskan och ner på stranden några timmar innan avfärd mot nästa destination. I bussen lyssnade vi på Lena Endrés sommarprat. Ett kort stopp för inköp av lite

Siljan runt
Wednesday 5 August 2020 - Sollerön, Dalarna County, Sweden

Vi velade en stund på morgonen kring vad vi skulle hitta på idag. Buss in till Mora eller riva tältet och istället ge oss ut på längre äventyr med Transiten?Det blev alternativ 2. Vi (läs Henrik) har efter dessa veckor blivit ganska snabba på att ta upp o ner tältet, och eftersom Henriks

Drabbning på Piteå GK
Tuesday 4 August 2020 - Pite Havsbad, Norrbotten County, Sweden

Vi vaknade till en mulen morgon här i Piteå. En god hotellfrukosten innan vi begav oss in till Piteå stad. En lite gullig stad med en gågata som vi flanerade på en stund. Några inköp innan avfärd mot Piteå GK. Parkeringen var full men det löste vi  med att flytta runt lite avspärrningar

I Vasas spår
Tuesday 4 August 2020 - Sollerön, Dalarna County, Sweden

Redan när vi började planera för vår Sverige-semester pratade Henrik o Theo om att det vore kul att testa att cykla Cykel-Vasa-sträckan. Henrik har deltagit i tävlingen 3 ggr tidigare, men för Theo skulle det förstås krävas lite extra.Vaknade till strålande solsken och efter frukost

Äntligen...20 år senare...
Monday 3 August 2020 - Pite Havsbad, Norrbotten County, Sweden

Vaknade till en regnigt och dimmig morgon vid foten av Högakustenbron. Dagens mål är......(trumvirvel)Pite Havsbad det har undertecknad tjatat om i minst 20 år så jag är mycket glad över destinationen. Det finns en önskan av resesällskapet att stanna till i björkarnas stad, Umeå. Per

Sveriges högsta vattenfall
Monday 3 August 2020 - Särna, Dalarna County, Sweden

Efter frukost o städning lämnade vi stugan. Henrik hade siktat in sig på Lofsdalen, där han o Theo skulle cykla lite downhill. När vi efter många om o men kom fram verkade hela byn ha tagit semester. Helt dött, inget öppet. Mer än en dålig restaurang på campingen, där vi slängde i oss

Bästa vattenfallet hittills
Sunday 2 August 2020 - Vemdalen, Jamtland County, Sweden

Nu närmar vi oss slutet på denna Sverige-resa och börjar förbereda oss för hemresa, dock med några trevliga övernattningar längs vägen.Idag åkte vi iväg för ytterligare en liten vandring till ett vattenfall. Detta låg utanför Klövsjö och hette Fettjeåfallet. Det inbegrep en

Roadtrip med okänd destination
Saturday 1 August 2020 - Hudiksvall, Gavleborg County, Sweden

Dagen startades med att packa bussen för avfärd mot okänd destination. Frukostmöte på Stångbyvägen där dagens mål skulle avslöjas. Per var imponerand över att vår packning var större än när vi åkte med kidsen på semester när de var små. Alltså dagens slutdestination

Lillbabs, cykling o myggor
Friday 31 July 2020 - Vemdalen, Jamtland County, Sweden

När vi packat ihop våra pinaler på campingen åkte vi till en fin Skatepark/Cykelpark inne i Hudik där Theo körde runt en stund på kickbiken.En knapp timma senare var vi i Järvsö - Lillbabs-land. Vägen till Järvsö var fin med många sjöar och röda stugor.Vi åkte först till

Regniga o gråa Hudik
Thursday 30 July 2020 - Hudiksvall, Gavleborg County, Sweden

Av glada Hudik har vi inte sett särskilt mycket idag. Det duggregnade redan när vi vaknade. Eftersom prognosen visade allt sämre väder ju längre dagen gick tog vi på oss regnkläder o cyklade in till stan tidigt på förmiddagen. Campingen, Malnbaden, ligger bara 4 km från stan.Det blev

Semester på hemmaplan i Sverige

17 May 2020 - 17 May 2020

Semestertips i Sverige

Along the coast in Europe

29 April 2018 - 1 October 2018

Nakuak together with owner friends and family will make a trip from westcoast of sweden to eastcoast of spain

Japan resan

1 August 2017 - 22 August 2017

21 Dagar i japan. Tanken är att jag ska posta lite bilder från resan.

TIA

23 January 2017 - 16 February 2017

Vi åker till Sydafrika för att praktisera på ambulansen i East London, och förhoppningsvis lyckas surfa lite under eventuell ledig tid😎

Doctors With Out Boundries

6 December 2016 - 30 April 2017

After decades of procrastination i finally do the dive into the unknown. Diving into an ocean of wonders and dangers. What will i find beautiful coral reefs, intimidating sharks or alot of fun swiming with dolphins. Let the adventure begin.

Stockholm till Uppsala

16 December 2016 - 16 December 2016

Hej. Jag ska köra till uppsala nästa Fredag. 3 platser tillgängliga. Jag ska lämna från Luma, Hammarby Sjöstad/Stockholm

Colva Beach

11 October 2016 - 11 October 2016

One of the cleanest beach in Goa I must say.