Valencia

MIN LEDIGA LÖRDAG I VALENCIA
Saturday 8 January 2011 - Valencia, Valencian Community, Spain

Håller med - res hit för att stan har (nästan) allt som Barcelona har fast i mindre format och med en mer sympatisk prislapp. Och res hit för Europas allra modernaste museer och för den gula risrätten som blivit synonym med staden.Apelsinträden lyste orange och vårsolen strålade :-) Jag

Petra Karlsson
Acta in Peugeotkonvent i Valencia 2011
Last active at - from Stockholm, Stockholm County, Sweden
Härlig stad
Sunday 29 October 2017 - Valencia, Valencian Community, Spain

Trots att Valencia är Spaniens tredje största stad så kändes det rätt öde och tomt (förhållandevis) på flygplatsen. När vi åkte hem var det också tydligt hur få flyg som lämnade staden för andra orter. Vi vet inte varför staden inte tycks vara mer populär, för den är både

Ewa Och Magnus Sten
esmj in Valencia
Last active at - from Trou-aux-Biches, Mauritius
Rundtur
Friday 7 July 2017 - Valencia, Valencian Community, Spain

Idag har det blivit mycket promenerande. Vi började dagen väldigt lugnt, då O blivit förkyld. Efter frukost gav vi oss ut och besökte den sevärdhet som anses vara viktigast, San Nicolas katedralen. Den restaurerades färdigt i februari 2016, för 5 miljoner euro, betald av en privat donation

God mat!
Thursday 6 July 2017 - Valencia, Valencian Community, Spain

Citerar Edward Bloom, "När man festar, festar man, då festar man rejält". Har ikväll ätit en helt fantastisk måltid! O hittade en italiensk restaurang på Trip, efter att ha googlat ett tag. Kom i tid för att få ett bord och beställde vars en sangria. Till förrätt blev det musslor,

Slö dag i staden!
Thursday 6 July 2017 - Valencia, Valencian Community, Spain

Igår var det en slö dag. Vi sov relativt länge, åt frukost och strosade ut på stadens gator. Besökte den fantastiskt fina marknaden/saluhallen. Helt förståligt att man handlar sina varor där! Frukt och grönt, fisk och skaldjur, olivoljor och nötter, ja det gick att hitta det mesta där

Vilken resa!
Wednesday 5 July 2017 - Valencia, Valencian Community, Spain

Äventyret började direkt igår!Vår tanke var att ta tåget strax efter fyra, men tågen hade slagit knut på sig själv, så det gjorde mig lite nervös. Pappa hittade en lösning, så jag körde till hans jobb och han fortsatte körningen till Malmö, via små orter jag nästan glömt fanns.

Castillo de Santa Barbara
Friday 28 April 2017 - Alicante, Valencia, Valencian Community, Spain

Vi anlände till hotellet vid midnatt igår och njöt ordentligt av en härlig sovmorgon. Utsikten från hotellet är storslagen men tyvärr var himlen täckt av moln när vi vaknade.Efter en fantastisk frukost på hotellet bestämde vi oss för en promenad i omgivningarna. Vi gick rakt in i staden

Victoria Joakim Selmer
Maanssons in Alicante, Spanien
Last active at - from Högsby, Kalmar County, Sweden
Kryssningen
Wednesday 15 June 2016 - Valencia, Valencian Community, Spain

Hej barnen och alla vänner! Nu har vi varit på Sicilien åkt hop on hop off buss och kännt maffians vingslag. Därefter blev det Malta med stor rundtur på ön. Båten är enorm hytten fin med balkong och mat o dryck i mängder. Idag har det varit sola och bada i poolen som gällt. Imorgon

Resan till Madrid
Saturday 10 January 2015 - Valencia, Valencian Community, Spain

Resan till Madrid skulle jag och Hannah åka den 10 januari och på fredagen ringde Hannah och sa att det skall bli storm, ja optimist som man är säger man vi hinner säkert. jag gick upp tidigt för att läsa vad informationen sa på SJ:s sida och då stod det att om man ville kunde man boka om