Santa Pola

100 Images & 0 Posts

Första dagen
Tuesday 7 October 2014 - Santa Pola, Valencian Community, Spain

Hej, Nu är jag igång. Resan till Alicante gick bra och RyanAir transporterade cykeln med den äran. Det blev dock ingen fanfar när vi landade eftersom vi var 20 minuter sena. Jan mötte planenligt upp på flygplatsen och vi tog en lugn första etapp på 1,2 mil till Santa Pola. I morgon får

Kort uppehåll i Santa Pola
Tuesday 21 January 2014 - Santa Pola, Valencian Community, Spain

I måndags (20/1) lämnade vi Calpe efter 17 dagar. Vi gillar orten – där bor det ca 30 000, varav ca 60% är deltidsboende från andra länder. Mycket av servicen är naturligtvis stängd den här tiden på året men det är trevligt ändå. Värmen var inte så bra i år, som förra året men

Sandaler på...
Tuesday 14 January 2014 - Santa Pola, Valencian Community, Spain

Idag är det tisdagen den 14 januari och jag vet att mina kära klasskamrater och vänner, Eva, Inger och Maud träffas hos Ann-Catrin om en stund. Den här gången är inte jag med, utan kommer att ägna mig åt tvättstugan och andra tråksaker… Vi befinner oss på Bahia camping i Santa Pola

I Santa Pola - en vecka i blåst
Sunday 20 January 2013 - Santa Pola, Valencian Community, Spain

Nu har vi varit i Santa Pola i drygt en vecka och det har varit en vecka med väldigt krafitga vindar. Temperaturen inget att klaga på, omkr 16-18 grader på dagarna och 12-14 på nätterna. Det är inte många timmar vi kunnat nyttja vår solstolar utanför bilen. Våra vänner från

Svenskcampingen i Santa Pola
Monday 14 January 2013 - Santa Pola, Valencian Community, Spain

10 januari lämnade vi Blanes, bunkrade upp lite ät- och drickbart på Lidl och for sedan vidare genom Spanien söderut. Vi hade tänkt stanna på camping La Llosa utanför Tarragona, men där var det siesta när vi anlände, så vi fortsatte till Camping Eden i Peniscola. Det finns inte så

Sista veckan i Calpe
Saturday 12 January 2013 - Santa Pola, Valencian Community, Spain

Sista veckan i Calpe blev precis lika trevlig som den första. Vädret var nästan utan undantag soligt och skapligt varmt - åtminstone mitt på dagen. Både Bitte och jag har faktiskt blivit riktigt bruna. Man känner sig lite piggare då den riktigt bleka hyn försvinner. Vi har bara träffat

Santa Pola 1/3 2012
Thursday 1 March 2012 - Santa Pola, Valencian Community, Spain

Hej igen. Det var ett tag sen sist på grund av datakrångel här på campingen,men allt är bra här vi har utforskat staden gått på många marknader och handlat mycket billigt.Idag har vi hyrt en bil så vi åkte till Torreveija där en av 2000 skofabriker besöktes,det var mycket billigt så

HansOhlin in Övervintring
Santa Pola 22/2 2012
Wednesday 22 February 2012 - Santa Pola, Valencian Community, Spain

Hej igen. Efter 8 dagar i Bolnuevo var de igår dags för förflyttning,vi ställde kosan mot Santa Pola utanför Alicante,efter lite problem med GPSen hamnade vi till slut rätt. Det här är en stor camping med ett hundratal svenskar på,den ligger på promenadavstånd till staden vi ficj först

HansOhlin in Övervintring
Santa Pola och lite tillbakablickar
Sunday 23 January 2011 - Santa Pola, Valencian Community, Spain

Sitter på ett internetcafe i Santa Pola, som ligger strax söder om Alicante. Ute blåser nordan och endast några +grader. Men solen skiner och vi har gått en lång och skön promenad och letat efter detta cafe. Kent fortsätter sin promenad, kanske till närmaste ölbar, vad vet

Annandagen och dagen efter den
Monday 27 December 2010 - Santa Pola, Valencian Community, Spain

Annandagen tog vi en till tur med hyrbilen, denna gång åkte vi upp till Cocentaina där det skulle finnas något sevärt. Istället hittade vi en lokal marknad vilken i och för sig var trevlig att gå runt på, men vi struntade att leta efter sevärdheten och åkte istället till Alcoy. Även