Peniscola

260 Images & 0 Posts

Byter fokus
Saturday 7 October 2017 - Peniscola, Valencian Community, Spain

På 7 dagar har vi rest genom 7 länder.🌎 310 mil har det  blivit hittills. 🚐Så otroligt mycket intryck och ett underbart sätt att resa på. Det har varit lite sol, inget bad och massa kultur har insupits.🏤🏰⛲ Nu har vi 30 mil kvar till Alicante där vi på fredag den 13 okt ska

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen in Vilse i Europa
Last active at - from Luxembourg
Lite sol och mera moln i Peniscola
Thursday 9 January 2014 - Peniscola, Valencian Community, Spain

Onsdagen den 8 januari lämnade vi ett disigt Blanes för att fortsätta vår färd söderut. Den här årstiden, det är faktiskt vinter även i Spanien, är hotell- och campingdelen helt stängd, endast camping Blanes var öppen. Men följer man strandpromenaden till stan så är verksamheter i

Sköna dagar i Peniscola
Sunday 7 October 2012 - Peniscola, Valencian Community, Spain

Nu har vi haft fyra sköna dagar här i Peniscola och vi hoppas att det fortsätter så! Vi cyklar, badar och även här har vi besökt en gammal borg med underbar utsikt. Vi bor på en bra liten ställplats med swimmingpool och trevliga husbilsgrannar. Vi har ett par hundra meter ner till

Sista dagarna i Frankrike
Wednesday 3 October 2012 - Peniscola, Valencian Community, Spain

Nu har det gått några dagar sedan vi skrev, men vi har inte haft tillgång till internet. Efter Le Puy körde vi vidare söderut i Frankrike. Nu gick vägen ännu högre, 1240 m över havet, vilket gav oss fina utsikter. Vi kom så småningom ner till södra Frankrike, till Montagnac och Gunilla

Moln över Peniscola
Saturday 14 January 2012 - Peniscola, Valencian Community, Spain

Vi har nu varit på Camping Eden i några dagar. Fint väder har det varit, tills idag. Molnen hänger över Peniscola och det är lite småkyligt ute. Termometern kommer inte över 10+. Bra väder för att städa vårt lilla rullande hem, bädda med rena lakan och göra andra bra saker, som gör

Från storm till sol...
Wednesday 11 January 2012 - Peniscola, Valencian Community, Spain

2012-01-11, onsdag Äntligen ska jag få sitta framför datorn och skriva ner lite om den sista veckan. Vi befinner oss redan i Peniscola, som ligger mellan Tarragona och Valencia. Vädret är bra, just nu 10+ men det kommer säkert att bli 20+ under eftermiddagen. Här stannar vi nog till efter

Spanien
Monday 14 November 2011 - Peniscola, Valencian Community, Spain

Vi har haft några sköna dagar i Spanien. Först stannade vi 2 nätter i Torrox på en camping, solen sken och vi njöt. Det låg väldigt högt och en bit från själva stan så det var inte så lätt att gå dit ner. Vi hade ju solen och tog det lugnt efter en lång dags körande dit. Sedan

Carin Torså
carinochleif in Höstresa
Last active at - from Växjö, Kronoberg County, Sweden
Calpe
Wednesday 26 October 2011 - Peniscola, Valencian Community, Spain

I går kom vi till Calpe efter att åkt runt och letat efter en schyst camping. Vi var ner till El Campello nära Benidorm, ingen höjdare men fin strand 2 km ifrån. Var till Altea dålig camping men stranden tvärs över gatan, så nu hamnade vi på Calpe som förra året. Vi var in i Benidorm

Calpe
Friday 4 November 2011 - Peniscola, Valencian Community, Spain

Här kommer ett livstecken från oss i Spanien. Vädret har blivit sämre, idag har vi regn och 18 grader vilket gör att man kan sitta inne och skriva lite. Annars är det stranden med sol och bad på eftermiddagarna och förmiddagarna handla, promenader och lite av varje. Ska visa lite kort från

Avresa från Eden
Saturday 22 October 2011 - Peniscola, Valencian Community, Spain

Igår åt vi en avskedsmiddag några skall åka hem och några skall åka söder ut. Vi tänker åka söder ut och träffa Kent och Agneta som bara ligger 2,4 mil här ifrån och sen fortsätta ner till Altea som ligger vid Benidorm. Idag är det sista dagen vi har internet så vi får se när vi