Alicante

Onsdag - fredag. Sista dagarna och hemfärdstrassel
Saturday 1 December 2018 - Alicante, Valencian Community, Spain

Fredag morgon, på Alicante flygplatsIgår, torsdag, skulle vi åka från Spanien klockan 17.00, men det blev inte av eftersom det eventuellt läckte hydraulolja någonstans från flygplanet. Det skulle undersökas, så först blev det försenat, men efter nästan tre timmar bestämdes att det

Tisdag, dag 5
Tuesday 27 November 2018 - Alicante, Valencian Community, Spain

Igår var vi inte så väldigt på hugget. Det blåste rejält, så det kändes kallt också i solen. Vi var i alla fall i saluhallen igen och fyllde på förrådet av bröd, ost, korv, oliver och vin som vi brukar ta lite på balkongen på kvällen, rejält påpälsade (för att vara

Söndag, tredje dagen
Sunday 25 November 2018 - Alicante, Valencian Community, Spain

En tjusig soluppgång som förvandlade havsvattnet till ett guldskimrande glitter startade dagen. Sedan var himlen mestadels blå och temperaturen höll sig runt 18 grader.På dagens program stod promenad. Vi gick bland många söndagsflanörer på strandpromenaden med den speciella

Lördag , andra heldagen
Saturday 24 November 2018 - Alicante, Valencian Community, Spain

Lördag, andra heldagen. (24 nov)Idag var det lite mer sol här, så på morgonkvisten var det skönt att sitta lite på balkongen, där det ju är morgonsol. En stund efter frukost gick vi ut och upptäckte att det var en del uppståndelse utanför hotellet. 770-årsjubileet av erövringen av

Fortet!!
Tuesday 12 December 2017 - Alicante, Valencian Community, Spain

Här hade vi tur med vädret! Vi gick en promenad från båten och letade oss fram till hissen upp till det stora berget. Fick stå i lång kö och såklart var det även en avgift. Det var fantastisk utsikt därifrån och vi strövade runt ngr timmar. Efter det satt vi vid en bar vid havet och

Ann Beutler
fireandrain in Kryssning dec 2017
Last active at - from Miami Beach, Florida, United States
Guardamar Nr 2
Saturday 21 May 2016 - Alicante, Valencian Community, Spain

Tjejerna som hade valt att stanna på hotellet,ville åka till Guardamar när de hörde att det fanns churros där. Så vi åkte dit igen! Tyvärr var churros stället stängt men efter en stund letande hamnade på ett pensionärs café där de hade så klart det de letade efter.

Alicante igen!
Sunday 24 April 2016 - Alicante, Valencian Community, Spain

Vi bokade en resa med Ryanair från Köpenhamn till Alicante och reste 24 april tillsammans med min syster och svåger. Resan gick helt enligt plan och vi kom fram till vårt hotell Melia som ligger mellan hamnen och stranden i Alicante kl 16.00. När vi checkat in gick vi ner till stranden och

Ann-Sofie Magnusson
asm in Alicante igen!
Last active at - from Alvesta N, Kronoberg County, Sweden
Fredagsmarknaden i Torreveija och nya utflykter...
Saturday 14 November 2015 - Alicante, Valencian Community, Spain

Siktet inställt på obligatoriska fredagsmarknaden I Torreveija. Laddar Gps men visar sig vara fel adress...vad gör vi nu. Kommer på att vi åker till Masamigos.se som är en nordisk förening med bostadsförmedling, golftävling, utflykter och mycket annat. Vi är nära marknadsområdet. ..ett

Marknad och golf...
Thursday 12 November 2015 - Alicante, Valencian Community, Spain

Dagarna rusar snabbt iväg. En sväng förbi Grethel och fikade samt fick låna lite kartor mm. Fint och mysigt hus. Sedan kollar vi lite runt i området... Igår var det marknadsdag i byn La Mata...kollar runt i området men känns inte klockrent ställe att hyra... går runt marknaden och

Biltur...
Tuesday 10 November 2015 - Alicante, Valencian Community, Spain

Njutit solen på övre balkongen med den magiska utsikten och äter lite lunch hemma ..banankaka..gott... skönare sitta där än att försöka komma ner på de obekväma strandstolarna som finns i huset då en dessutom var trasig. Nu är vi på jakt efter en karta men inte det lättaste. Åker i