KwaZulu-Natal

Thanda Game Reserve
Wednesday 2 January 2019 - Saint Lucia, KwaZulu-Natal, South Africa

Nu sitter vi på vår veranda, mitt i grönskan i Thanda reservatet.  Detta är ett helt underbart ställe där man bor i lyxiga tält långt från varandra med bara naturen som granne. Man hör många vackra fågelljud och kan se hjortdjur som nyala i buskarna eller apor i träden.  Det är ett

Anna Konda
anna_konda in Sydafrika
Last active at - from Olinda, State of Pernambuco, Brazil
Vilodag och joggingtur.
Tuesday 25 December 2018 - Durban, KwaZulu-Natal, South Africa

Idag (juldagen) firar människorna hör jul. Alla affärer är stängda. Vi har blivit varnade för att åka till stranden för att de ska vara så mycket folk där under julen.Vi tillbringar dagen i huset, kör pingisturneringen, läser böcker mm. Före lunch ger vi oss alla ut på en

Julafton
Monday 24 December 2018 - Durban, KwaZulu-Natal, South Africa

Julafton spenderades i år på beachen. Bollspel, lek i flera meter höga vågor och allmänt "vilande" dominerade aktiviteterna. Trots att vi varit här ett tag nu och hade smörjt in oss ordentligt så brände vi oss i solen. Vissa mer än andra.Till julmiddag var planen att köpa med oss mat hem

Shopping & Golf
Sunday 23 December 2018 - Umhlanga, KwaZulu-Natal, South Africa

Idag delade vi på oss. Tjejerna tog en taxi till Gateway Shoppingcenter medan killarna chillade hemma för att sedan ta sig ut på golfbanan.Köpcentret var det största vi någonsin besökt. På förmiddagen var det helt ok med folk men efter lunch var det nästan omöjligt att ta sig fram pga av

Ushaka Marine Land
Saturday 22 December 2018 - Durban Beach, Durban, KwaZulu-Natal, South Africa

Idag tillbringade vi i stort sett hela dagen på Ushaka marine land. Ett enormt vattenland som även har ett hyggligt akvarium där man kan åka ner i hajbur om man vill.Vi nöjde oss med Delfinshowen och killarna gick även en form av höghöjdsbana över hela området. Imorgon ser det ut att bli

Always look at the bright side of Durban
Friday 21 December 2018 - Durban, KwaZulu-Natal, South Africa

Vi var lite väl snabba att döma ut Durban igår.Efter frukost tog vi en Uber ner till stranden, vädret var molnigt men varmt. Det var väldiga vågor men helt ok temperatur i vattnet.Efter ett par timmar tog vi oss till en golfbana nära vårt hus, killarna bokade golftid. Bredvid golfbanan låg

Allt som glimmar är inte guld
Thursday 20 December 2018 - Durban, KwaZulu-Natal, South Africa

Idag har solen lyst med sin frånvaro vilket gjorde att vi kom iväg något tidigare än planerat till Durban. Fyllda av förväntan på de milsvida stränder vi sett på bild "kastade vi loss".Väl framme i Durban är entusiasmen betydligt lägre. Vi bor i ett ganska skumt kvarter (även om vårt

St Lucia - home of Hippos
Wednesday 19 December 2018 - Saint Lucia, KwaZulu-Natal, South Africa

Gårdagens lååånga biltur hade bäddat för att vi idag bara behövde åka ca 18 mil. Ca 9 i morse rullade vi iväg från Pongola och runt 11.30 nådde vi St Lucia. Första stoppet blev beachen men en ganska elak vind gjorde att vi efter bara nån timme valde hotellpoolen istället.St Lucia är

Sol o värme
Monday 26 March 2018 - Saint Lucia, KwaZulu-Natal, South Africa

Måndag 26 marsSovit gott i natt. Små apor som springer runt här.Varit uppe o duschat o sen tog vi oss ut o letade frukost. Stängt än, vi är för tidiga. Mötte Malin o Bennu som varit på hotellet längre ner så vi beger oss dit också. Bra frukost med yoghurt o flingor, omeiett o annat

Nu börjar jag komma ikapp
Sunday 25 March 2018 - Saint Lucia, KwaZulu-Natal, South Africa

Söndag 25 marsVaknar till en ganska solig morgon. Efter frukost o ihoppackning drar vi mot Durban o sen St Lucia där vi ska bo 2 nätter.Första stopp blir "The Capture site" vid Nelson Mandela utställning o monument. Monumentet består av 50 pålar som motsvarar 50 år från det att han blev