Qatar

Via Doha till Arlanda
Friday 3 April 2020 - Doha, Qatar

Fre 3/4Efter femton timmar i luften är vi i Doha. I Al Maha Lounge hittar vi en egen hörna. Plötsligt kommer ett meddelande till Björn om att flighten till London blir försenad. Vi kommer missa anslutningen hem! Björn går för att boka om till Arlanda. Vi kommer få vänta till lördag för

Ingela Johansson
Droemmen in Australien
Lite mer Doha.
Tuesday 3 March 2020 - Doha, Qatar

Innan vi lämnar Doha vill vi gärna dela med oss lite av Hilton-livet.Visst är det lyxigt att bo så här men det är verkligen en bra avslutning på vår ”semester”.Härligt rum, stort och luftigt (så skönt det är med heltäckningsmatta!!). Badrummet har allt man kan önska sig, t.o.m. en

Foton
Monday 2 March 2020 - Doha, Qatar

Försöker få med några foton.

Lata dagar i Doha
Monday 2 March 2020 - Doha, Qatar

Så har vi varit i Doha några dagar. Först måste vi meddela att vi har varit med om en kanske historisk händelse (beror naturligtvis på hur fortsättningen blir). Fredsförhandlingarna mellan Talibanerna och USA har genomförts på Hotell Sheraton, nästan vårt grannhotell. Vi har bevakat

Storstadsliv.
Friday 28 February 2020 - Doha, Qatar

Till storstaden Doha!Vi fick nästan en heldag på korallstranden innan det var dags att lämna Malahini.Havet lugnare idag, behaglig båtfärd till flygplatsen. Smidig incheckning till flyget, som vi höll på att missa!! Satt i lugn och ro med våra korsord, helt plötsligt var det helt tomt

Last active at - from Kristianstad, Skåne County, Sweden
Dag 1. Doha
Sunday 23 February 2020 - Doha, Qatar

Dag 1. DohaTidig morron. En kopp kaffe sitter fint på morgonkvisten. Eller det är ju faktiskt natt ännu.Klockan 0401 har vi tagit farväl av Bamse och kör mot flygplatsen  genom landsbygden i ett regnigt och stormigt Själland.När vi kommit fram släpper vi av damerna och bagaget vid terminal

Hans Axelsson
haax in Thailand 2020
Last active at - from Apelviken, Halland County, Sweden
Två lata dagar som avslutning
Sunday 22 December 2019 - Doha, Qatar

Hej!Nu är vi halvvägs hemma. Klarat av 7.5 timmes flyg från Krabi till Doha. Sov/vilade 3.5 timme, kolla 2 filmer resterande tid, Alien (2017) och Jumanji.4 timmars väntetid nu och sen är det väl ca 6 timmar till Köpenhamn tänker jag, sen 1.5 timme bil till Halmstad.Fredag och lördag var

Flyg, paus, flyg lite längre paus...Sen flyg igen
Tuesday 8 October 2019 - Doha, Qatar

Resan börjar med ett stopp och en övernattning i Doha, vid Säkerhetskontroll och immigration såg vi landslag från Colombia och flera andra länder. Friidrotts en slutade igår. Tre trötta resenärer la sig vid 02.00 i skön säng på Gyllene Tulpanen. ( Golden Tulipe Hotel) vi gick i värmen

Malin Berggren
Ritazza in Jorden runt 2.0
Last active at - from Lembongan, Indonesia
Sista Stoppet
Thursday 28 February 2019 - Doha, Qatar

20190225Tack å hej då Bangkok!Mot Doha som ska bli spännande! Resebyrån rekommenderade oss att ta med äktenskapsbevis, kunde behövas på hotellet! Vi läste på lite om klädkod och kultur inför avresan. Efter en riktigt skakig flygtur landar vi i Doha. Checkar in på Best Western och

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja in Global Tour
Mellan
Sunday 17 February 2019 - Doha, Qatar

Flyget kopplades loss från Katrups landgång kl 8.25. Lilo är mycket nöjd över att ha fått en egen tvskärm med många filmer och program. Oron innan vi kom på planet var stor, tänk om där inte finns något att göra på planet? Tänk om det inte finns några tvskärmar? Sedan stor glädje