Portugal

Dag 11
Saturday 25 August 2018 - Porto, Porto District, Portugal

Så är vi tillbaka där vandringen startade, nu som turister. Jag hade räknat med att vandringen skulle ta upp till tolv dagar men vi gjorde den på tio. Vi har hotell i Lissabon från 26/8 så då passade vi på att tillbringa en dag i Porto. Vi hade ju fått många tips av Nelson så det blev

Last active at - from Lisbon, Sintra, Portugal
Dag 4
Saturday 18 August 2018 - Rubiães, Viana do Castelo District, Portugal

Efter en god middag bestående av soppa, grillad bläckfisk och fruktsallad kröp vi till sängs. Tyvärr var det festival i staden så vi blev underhållna med sång och musik och därefter fyrverkerier till 01. Eftersom vi visste att det var en krävande tur idag och att nästa härbärge endast

Dag 3
Friday 17 August 2018 - Ponte de Lima, Portugal

Efter en god middag bestående av soppa och grillad fisk med sallad lockade sängen. Trots att vi var 12 stycken i rummet blev det en natt med betydligt mer sömn jämfört med natten innan. Vid 6 började de flesta packa sina ryggsäckar så det var bara att kliva upp. Startade dagens vandring ca

Dag 3
Friday 17 August 2018 - Ponte de Lima, Portugal

Last active at - from Lisbon, Sintra, Portugal
Dag 2
Thursday 16 August 2018 - Tamel, Braga, Portugal

Trots endast sex personer i rummet var det omöjligt att sova. Madrasserna var klädda med galon så varje rörelse hördes , snarkningar ekade och trafiken utanför var livlig. Vid sextiden gav vi upp, klädde på oss och packade ryggsäckarna. Frukost blev varsin banan medan vi gick. Efter sju km

Last active at - from Lisbon, Sintra, Portugal
Dag 1
Wednesday 15 August 2018 - Rates, Porto, Rates, Porto District, Portugal

Så startar vår resa mot Santiago de Compostella. Vi hade förberett oss med att besöka katedralen i Porto redan dagen innan och fått det obligatoriska pilgrimspasset. Vi ska vandra Camino Centro men hade läst att första biten går genom industriområde och stora vägar så vi valde att ta

En dag i Sintra
Sunday 24 June 2018 - Sintra, Portugal

Vi lämnade Nazare igår och begav oss mot Sintra . Slott och fina parker och mkt promenerande stod på programmet igår. Kvällen avslutades med Sverige mot Tyskland matchen på en lokal bykrog precis där vi bodde

På resande fot
Thursday 21 June 2018 - Nazaré, Leiria, Portugal

Imorse hämtade vi vår hyrbil  och körde fr porto först blev det ett stopp i Aveiro en stad med kanaler och randiga strandhus lunch på en kinarestaurang 😀sedan vidare mot nästa stopp två nätter i en mysig lite stad vid atlantkusten Nazare .middagen ikväll på en liten mysig

En dag med mycket promenad
Wednesday 20 June 2018 - Porto, Porto District, Portugal

Idag har vi verkligen gått långt och i väldigt mycket trappor. Åkt lite spårvagn har vi också hunnit med . Samt smakat på både rött och vitt portvin, man måste ju prova de lokala specialiteterna 😄

Första dagen i Porto
Tuesday 19 June 2018 - Porto, Porto District, Portugal

Vi har hunnit med en längre promenad runt om i Porto. En väldigt vacker gammal och charmfull stad. Portugal levererar so far. Vädret är inte eller nåt att gnälla över närmare 30 grader