Auckland

Sightseeing i Auckland
Monday 8 April 2019 - Auckland, New Zealand

Efter att ha varit helt slut efter en väldigt lång flygresa där jag inte orkade göra mycket mer än att stanna på vandrarhemmet igår, så har jag idag varit och utforskat lite i Auckland tillsammans med en tjej som jag träffade igår och även delar rum med. Vi var ute o gick praktiskt taget

Solnedgång
Friday 1 March 2019 - Auckland, New Zealand

Först en sak som vi glömde igår. Vid frukosten fick Annelie en magisk kaffekopp, lite synd bara att dess enda kraft var att flytta kaffe från insidan av koppen till det omgivande fatet.Efter dagens frukost (utan magiska koppar) begav vi oss mot museet för att kika på Maorihistoria. På vägen

Vinprovning
Thursday 28 February 2019 - Auckland, New Zealand

Vi startade dagen med en full frukostbuffé på hotellet. Äntligen fanns det riktiga pålägg till frukostmackorna. Vi blev upphämtade från hotellet av dagens guide för en tur först mot västsidan, sedan till vingårdarna i nordväst. Första stoppet var dock en utsiktsplats vid Arataki

Hobbiton
Wednesday 27 February 2019 - Auckland, New Zealand

Vi gick upp i ottan, eller ja, Annelie somnade aldrig ens. Det kan ha varit så att hon var lite uppspelt inför besöket i The Shire (Hobbiton). Vi möttes av nattportieren, hen var inte så pratglad utan gick mest runt och strök sig mot saker och försökte smita in i vårt rum. Hen hade dock

En annan atmosfär
Wednesday 20 February 2019 - Auckland, New Zealand

En sak kan en konstatera direkt. Ursprungsbefolkningen har en helt annan ställning och status på Nya Zeeland jämfört med Australien. Välkomnandet på flygplatsen i Auckland andas ursprung och maorisk kultur med musik och träsniderier. Visserligen är ca 10-14% % av befolkningen här maorier,

Hemfärd Bangkok nästa
Thursday 24 January 2019 - Auckland Airport, Auckland, New Zealand

Tors 24/1Packar det sista, dusch och frukost. Nu är det Auckland som gäller. Lämnar hyrbilen. Vi har kört 603 mil på tre veckor! Liten skada under kofångaren. Vet inte när det ska ha inträffat eller om den fanns där när vi fick bilen. Den var parkerad med fronten in på p-fickan. Det får

Ingela Johansson
Droemmen in Nya Zeeland 2019
Last active at - from Bangkok, Thailand
10 januari: Fiskelycka, bad och snorkling!
Thursday 10 January 2019 - Auckland, New Zealand

På torsdagsmorgonen ställde Per klockan på 6, eftersom Tor erbjudit Per att åka med ut på en fisketur med honom i hans kajak, ca 5 minuters bilväg från deras hus.När vi andra vaknade var de iväg, men hade bara hunnit äta frukost då Per och Tor kom tillbaka med en fantastisk fångst med

9 januari: Skytower i Auckland och grillning!
Wednesday 9 January 2019 - Auckland, New Zealand

På onsdagmorgonen vaknade jag och Per först kl 8.40, vilket var ovanligt sent för att vara oss. Det var dock riktigt skönt att få sova... Vi packade ihop, jag och Per tog en kopp kaffe på rummet och  checkade sedan ut. Därefter gick vi ut på stan’ med målet att gå till Sky Tower, men

8 januari: Cathedral Cove, Hot Water Beach och restaurang!
Tuesday 8 January 2019 - Auckland, New Zealand

På tisdagsmorgonen åt vi frukost och packade sedan ihop våra tält och prylar för att åka vidare. Vi tog sedan ett stopp vid affären för att köpa laddare och lunch innan vi åkte vidare norrut ca 45 minuter norrut till Cathedral Cave. När vi kommit fram parkerade vi bilen och tog sedan en

Dag 35 - Auckland
Saturday 22 December 2018 - Auckland, New Zealand

Grabbarna åkte en sväng till biluthyrningen på flygplatsen på morgonen för att skriva in Thomas på hyrbilen som extra chaufför medan Mia och jag satt och kollade kartor och läste på inför kommande två dagar då vi ska åka norrut. Därefter tog vi en Uber till Devonport, en fin liten