Netherlands

Harlingen
Saturday 17 August 2019 - Harlingen, Friesland, Netherlands

Hej på er allaNu är vi i Harlingen igen.... En trevlig stad i Holland.Efter Den Helder kom vi hit en god seglats inomskärs med tidvattnet och vinden vilket var tur för i Den Helder fick vi propellerproblem den drev liksom inte så att det gick att segla var bra. Väl framme i Harlingen puttrade

Uppvaktad av passpolisen
Wednesday 7 August 2019 - Den Helder, North Holland, Netherlands

När vi kom till den Ost Friesiska ön Den Helder möttes vi av en hel hamn full av gråmålade marinfartyg. Ja hela flottan verkade vara samlad här. På bryggan stod en energisk hamnfogde och ville absolut att vi skulle upp och anmäla oss så fort vi fått båten på plats. Lars tog hand om

Modeller för en dag
Wednesday 24 July 2019 - Amsterdam, North Holland, Netherlands

Från det svala hotellrummet ut i heta Amsterdamssolen var det som gällde idag. En fotosession med oss som modeller och olika delar av staden som bakgrund följdes först av en egen vandring för att besöka sevärda platser och sedan av en kanalkryssning med ost, kex, rosevin och

Anlänt till Amsterdam
Tuesday 23 July 2019 - Amsterdam, North Holland, Netherlands

Vi inledde dagen med en lyxig frukost i Wiesbaden som inkluderade hembakt bröd och egen chilimarmelad. Lokaltåg till Frankfurt flygplats följdes efter viss vilsenhet vid bytet mellan tågstationerna där av ett fjärrtåg mot Amsterdam. Vi fick trevligt resesällskap på vägen av två

Strandpromenad, valar och poffertje
Thursday 11 July 2019 - Scheveningen, The Hague, South Holland, Netherlands

I måndags nådde vi fram till Scheveningen i Holland, där jag och fader konungen gick en lång runda på en gigantisk strandanläggning. Med riktning mot pariserhjul och bungee-jump torn, träffade vi på ett intressant konstverk i form av en val helt gjord i pantflaskor. Massor av sand och en

Mitt i smeten
Saturday 6 July 2019 - Amsterdam, North Holland, Netherlands

Som ni kanske redan förstått fick vi en ny besättningsman för några dagar sedan, Isak, som också gjort ett inlägg på resdagboken. Som vi tidigare antydde seglade vi "innerskärs" till Amsterdam. Inga strömmar, inget tidvatten bara en och annan sluss att hantera. I Amsterdam hamnade vi

1-0 Damfotboll>Herrfotboll
Thursday 4 July 2019 - Enkhuizen, North Holland, Netherlands

Jag anlände igår(onsdag) till Harlingen Haven efter 24h resa. Segelbåten avgick direkt med högvattnet till en liten 1700-tals by vid namn Einkhuzen efter 3-4h och en väldigt smidig slussning. Där gick vi en rundtur i byn och landade på en tjusig restarurang med fantastisk teriyaki

Mellanlandning i Amsterdam.
Monday 20 May 2019 - Schiphol, North Holland, Netherlands

Nu har vi landat i Amsterdam. Här skall vi vänta tills 14.45 svensk tid innan flyget lyfter mot Orlando.  Vi skall fördriva tiden med fika och Uno spel.

Johan
Orlando2019 in Orlando 2019
Last active at - from Orlando, Florida, United States
Amsterdam
Sunday 5 May 2019 - Schiphol, North Holland, Netherlands

Sitter nu och väntar på nästa plan till Milan. Blev stressigt eftersom dom byt ut gate i sista minuten.Har träffat ett par som ska med på samma kryssning.

Lennart Lundström
Charlielelu in Kryssning
Last active at - from Lisbon, Sintra, Portugal
keukenhof park
Wednesday 1 May 2019 - Noordwijkerhout, Netherlands

Började resan i lugn takt. Anlände till Noordwijkerhout sista april. Åt en god middag på ett super mysigt ställe vid vattnet. Förrätten ljummet bröd med tryffelaioli så otroligt gott, varmrätten var inte heller dum hälleflundra med supergod sås. på restaurangen träffade vi ett

Along the coast in Europe

29 April 2018 - 1 October 2018

Nakuak together with owner friends and family will make a trip from westcoast of sweden to eastcoast of spain