Hachioji

Kaiju attack!
Saturday 26 May 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Igår påbörjades dagen med en resa till stadsdelen Shinjuku. Shinjuku är Tokyos administrativa och kommersiella centrum och här finns också världens mest av personer trafikerade järnvägsstation. Att leta sig upp från denna station till rätt stadsdel är är famna sig fram i en labyrint i

Black belt in Karaoke!
Friday 25 May 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Värmen hade igår återvänt till staden och solen stekte. Vi begav oss först till Ueno för att vandra lite bland försäljarna och i butikerna. Efter att ha strosat en stund tog vi oss till Uenoparken men det blev varken zoobesök eller museumbesök. Istället bara hängde vi en stund borta

Live at the Budokan!!!
Wednesday 23 May 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Vi anlände till Naritaflygplatsen utanför Tokyo och fick där tag i både våra Passmo/Suica(tunnelbane/busskort) och tågbiljetter till stan. Vi bor på ett hostel strax norr om templet i Asakusa. Vi tog oss efter lite återhämtning mot Shibuya för att vandra längs de neonupplysta gatorna

Last active at - from Tokyo, Japan
Jag kommer aldrig att flytta till Tokyo...........
Saturday 21 April 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

.......Tokyo är en fantastisk/spännande stad, men herreminje vad många människor, har aldrig sett sådana folkvandringar för. Något märkligt är att det blir aldrig bråkigt eller knuffigt och ser inte varandra?Otroligt svår att få ögonkontakt eller avlocka dem ett leende.Idag har vi

Körsbärsblommmor, knivar och lite annat
Sunday 25 March 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Igår var det vår första dag i Tokyo och vi var förvånansvärt pigga (trots sömnbrist och 8 timmars tidsskillnad) så vi hann med mycket mer än beräknat. Vi började i östra delen av stan (där vi också bodde) med Sensojitemplet som är  Tokyos äldsta. Det gick ganska fort som det brukar

Maria Eriksson
Mariaer in Med snabbtåg genom Japan
Last active at - from Shinagawa, Tokyo, Japan
Sen sista sväng i Tokyo före hemresa
Monday 2 October 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Mån 2/10 Idag ska vi åka hem. Unnar oss ett bad efter frukost på 28 våningen. Helt ensam på damernas! Fin utsikt från badet. Checkar ut kl 11 och lämnar bagaget på hotellet. De ställer det inne på kontoret eftersom vi har dator och kameraväska. Vi tar tunnelbanan till Ginza. Här är

Sista dagen i Kyoto reser till Tokyo
Sunday 1 October 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Sön 1/10 Nu är det dags att lämna vårt mysiga Ryokan. Tänker flanera lite på stan. Vi börjar med buddisttemplet Bukkoji som ligger helt nära. Björn får helt enkelt inte nog av tempel. Vi fortsätter över till Gionkvarteren. Här kryllar av trafikpoliser som visar hur vi ska gå, ca fyra

38:e dagen
Sunday 1 October 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu börjar vår resa ta slut. I morgon flyger vi hem efter att ha rest med tåg och båt från Lund till Tokyo. En fantastisk resa.Idag har vi besökt två parker, verkar vara Tokyobornas favoritnöje på söndagar. Avskedsmiddag med resgruppen ikväll, blir nog känslosamt.

Ove Höglund
OveH in Transsibiriska till Japan
Några dagar i Tokyo
Saturday 30 September 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Har inte skrivit på några dagar, har varit strul med resdagboken. Så fort jag försökt ladda upp bilder har den låst sig.vi kom med Shinkansen till Tokyo på torsdag 28:e.Vi bor på en Ryokan i stadsdelen Yanaka och delar ett rum med Ulla o Mats. Även här finns en liten Ginza. På kvällen

Ove Höglund
OveH in Transsibiriska till Japan
Äntligen framme
Friday 22 September 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Två timmars mellanlanding i Doha sedan Tokyo. Vi landar på Narita airport 18,30. Smidigt att komma igenom passkontroll mm.Tar tåget till Shinjuku. 1,5 timme. 3 190 Y per person. Taxi från tågcentralen till hotellet, 980 Y. Regnar ute. Checkar in i vårt pytterum på femte våning. Hotellet har