Bolzano

733 Images & 0 Posts

Vi börjar kunna det här nu.
Saturday 13 July 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige/South Tyrol, Italy

Samma sväng som tidigare dag. Lekplatshäng med lunchpicknick i parken. Allt i lugn skön takt. Nu är vi definitivt i semester mode 😎😁När lunchen var intagen och vi smält den en aning och Ida började bli trött tog halva sällskapet sikte mot slottet Roncolo/runkelstein.  Den andra

Lugn dag!

Mycket lek idag! Dagen började i lekparken till barnens förtjusning!! Där blev vi kvar halva dagen. Massa klättrande gungande och bus.Ida blev trött så tog en liten sväng med vagnen som slutade på Spår där vi inhandlade lite lunch. Grillad kyckling,bröd, ost lite chips och ett supergott

En dag bland alper❤
Thursday 11 July 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige/South Tyrol, Italy

Vi kom upp och fick nog jordens tråkigaste hotellfrukost... kaffet var gott men det andra var lite småroligt... Men å andra sidan fick vi galet bra frukost i München..Men mätta blev vi. Vi gjorde oss redo för dagen. Tog svängen förbi spar för lite lättare lunch intag. Och vatten! Vilket

Mera tåg nu åker vi!!🤪
Wednesday 10 July 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige/South Tyrol, Italy

Vi vaknade ur en skön natts sömn med tanke på föregående nattsömn.. fick riktigt bra frukost på hotellet. Solen sken och det var skönt ute. Tåget från München till Bolzano gick 11.30. Vi knatade dit ca 30min innan avgång. Tåget rullade in ca 25min innan avgång. Vi sa Hej så länge

Linbanefärd och åskoväder

Det var fantastiskt att få vakna upp på hotellet i Bolzano och veta att vi inte behövde packa ihop och stressa iväg. Vi unnade oss en långfrukost och passade på att gå igenom de senaste dagarnas nyheter i dagstidningarna. Frukosten intogs för övrigt på hotellet underbara terrass med

Victoria Joakim Selmer
Maanssons in Bilsemester i Europa 2017
Last active at - from Högsby, Kalmar County, Sweden
Bergsetapp

Vi sitter på balkongen i Bolzano, norra Italien (Sydtyrolen) och njuter till fullo av en fantastisk kväll. Men vi börjar väl från början...Brno bjöd på en varm och skön morgon, och frukosten på hotellet var över förväntan! Glashissen till och från frukostrestaurangen var så klart

Victoria Joakim Selmer
Maanssons in Bilsemester i Europa 2017
Last active at - from Högsby, Kalmar County, Sweden
Italien

Vi tog buss från Koper till Trieste och bytte där till tåg vidare mot Venedig. Det var en fin tågresa längs kusten! Vårt boende låg på fastlandet så vi hoppade av vid tågstationen Venezia Mestre (näst sista). Det var otroligt varmt!!Vi tog tåget in till Venezia SL en eftermiddag/kväll

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik in Tågluff
Last active at - from Umeå, Västerbotten County, Sweden
Bolzano
Monday 28 January 2013 - Bolzano, Trentino-Alto Adige/South Tyrol, Italy

Idag vaknade vi efter ca 12 timmars sömn. Bra mycket bättre i kroppen igår, går som en kratta men mycket mindre ont..vid frukosten surrades det om vart alla skulle ta vägen och hur bilarna skulle delas upp. Jag, Petra och mamma hoppade in i shopping bilen till Bolzano, tillsammans med 10

Pernilla Åsell
Pe in Marcialonga
Last active at - from Kamiyoshida, Fujiyoshida, Yamanashi Prefecture, Japan
Sista dagen, ont i magen
Saturday 6 August 2011 - Bolzano, Trentino-Alto Adige/South Tyrol, Italy

110806 lördag Sista dagen och sista etappen. Lite sovmorgon då frukosten var vid 7. Så långt var allt bra. När jag skulle gå ner i källaren och pumpa cykeln så fick jag en riktig chock. Cykeln stod inte där jag ställt den kvällen innan. Jag kollade runt konfunderad i garaget. Blev

Joakim Johanson
JoakimJ in Lund, resan fortsätter
Last active at - from Beijing, China
Stelvio

110805 fredag Stelvio is a bitch! I dag sa var det alltså Passo Stelvio som gällde. Runt 1900hm på 25km sträcka upp till toppen som ligger på 2760möh. Vi hade lastat cyklarna i släpet kvällen innan. Dagen började med frukost 05.30. Det är väl runt 8-9mil bort till Stelvio så det tar