Mumbai

Sista dagen i Indien
Tuesday 11 June 2019 - Mumbai, Maharashtra, India

Äntligen fick vi oss ett nytt hotell och när klockan var 10. Var vi utchekade från de dåliga hotellet och inchekad på ett riktigt bra hotell. Dagen har bestått av vila och mental förberedelse på resan hem. Imorgon flyger vi kl 07.00 från Mumbai och på torsdag morgon beräknar vi att

Tillbaka i Mumbai
Monday 10 June 2019 - Mumbai, Maharashtra, India

Så har vi då kommit fram till Mumbai efter en 4 timmars lång bilresa. De enda vi inte provat på är att åka buss i Indien men de tror jag att vi klarar oss utan faktiskt. Tyvärr hamnade vi på ett ännu sämre hotell än första gången så imorgon byter vi hotell för att inte bli sjuk eller

En dag i Mumbai
Sunday 2 June 2019 - Mumbai, Maharashtra, India

Efter många timmars välbehövd sömn packade vi in oss i en taxi och åkte till Phoenix market och spendera hela dagen där. Vi handlade lite smått och gått men mesta tiden gick åt till att barnen vill gå in i någon lekzon.

Delhi - Mumbai
Saturday 1 June 2019 - Mumbai, Maharashtra, India

I Delhi fick vi tag på ett hotellrum i några timmar där vi fick vila upp oss och duscha av oss. De är vi glada för vill jag lova för när vi anländer till hotellet i mumbai så når verkligheten oss lite hur standarden faktiskt är i detta land. Barnen var väldigt trött när vi kom fram

Karma is a never ending loop
Sunday 17 March 2019 - Mumbai, Maharashtra, India

Jag satt på flygplatsen i 15 evigheter kändes det som. Såg sen en sån incheckningsmonitor som de hade i Sverige. Tänkte att jag kan ju fördriva tiden lite och försöka få ut en biljett. Det stod en annan man och försökte få ut sin biljett med. Jag log och fortsatte med mitt. Det gick ju

Hemåt
Thursday 4 January 2018 - BIT Chawl Road, Mumbai, Maharashtra, India

Då var vi snart klara för denna gången. En sista dag i Mumbai med långpromenad i centrala delarna. Stadsdelen Colaba med India Gate och bazarer. Som vanligt hektiskt, stressigt, ljudligt och i övrigt obeskrivligt. Blev några återbesök på klassiker som Leopols cafe mm. Där var det ett

Mikael Thorsson
mtn in Indien 3
Tell me, do you bleed?
Thursday 30 November 2017 - Mumbai, Maharashtra, India

Efter en behaglig sovmorgon började jag dagen med en bubble tra och köpte mig en biljett till en eftermiddagsföreställning av Justice League. Efter som kroppen inte är helt återställd och jag inte blir nästa stora Bollywoodstjärna så bestämde jag mig för att ta det lugnt. In på bion

Last active at - from Helsinki, Uusimaa, Finland
Are you ready, Du kleine Hosenscheißer?
Thursday 30 November 2017 - Mumbai, Maharashtra, India

Min 17 timmars tågresa var horribel som matförgiftad. Det var självklart de pani puris jag åt oförsiktigt på stan i Jodhpur som gett mig nästan 72 timmar rejäl sjukdom med feber, kallsvettningar och såklart Delhi belly. Skumpandet under tågresan fick magen att kännas som en tombola

Last active at - from Helsinki, Uusimaa, Finland
Got a Molotov cocktail with a match to go
Tuesday 28 November 2017 - Mumbai, Maharashtra, India

Efter en hel del piller kände jag mig på eftermiddagen bättre och gog mig ut till något som heter Mandora gardens en mil norr om Jodhpur. Denna by var det äldre sätet för den lokala maharajan innan det flyttades till Jodhpur i slutet av 1400talet. Förvånansvärt nog var det gratis att de

6 mars
Monday 6 March 2017 - Mumbai, Maharashtra, India

Kl. 11 på morgonen mötte vi upp Kumar, killen vi träffade dagen innan. Vi drack chai tea, pratade och han hjälpte oss att boka tågbiljetter och en bil i Kerala. Vi vet fortfarande inte om vi ska känna oss lurade men han verkade schysst och vill möta upp oss i Jaipur. Han skulle dit och