Kerala

Dags att säga adjö.
Sunday 17 February 2019 - Varkala, Kerala, India

Efter 50 dagars vistelse på Marine Palace känns det sorgligt att lämna platsen där vi träffat många gamla och nya vänner. Varkala har blivit ett andra hem för oss med hög igenkänningsfaktor. Här har vi skaffat oss inrutade vanor. Efter den dagliga strandpromenaden diskuteras var och vad

Last active at - from Varkala, Kerala, India
Trots allt bidde det en skjorta.
Sunday 27 January 2019 - Varkala, Kerala, India

Förra året beställde Väinö av en skräddare två skjortor som han förskottsbetalade. Det skulle ta några dagar att sy upp dem. När han kom på avtalad leveransdag var skjortorna inte ens påbörjade. Varje dag blev svaret: I morgon skall de vara klara. Men Väinö fick åka hem till Sverige

Skönsång och strejker.
Tuesday 8 January 2019 - Varkala, Kerala, India

Veckorna i Varkala rinner iväg, den ena dagen är lik den andra bortsett från några minnesvärda stunder.Många av våra kvällar tillbringar vi tillsammans med Lasse vid spelbordet. Än så länge har Inger inte lyckats vinna någon spelomgång, hennes självförtroende minskar kväll för

Bakvatten i Kerala
Tuesday 23 October 2018 - Kottayam, Kerala, India

Cochin i KeralaVi hann knappt sätta oss i hotellets taxi från Cochins flygplats i delstaten Kerala förrän chauffören, artig och propert chaufförsklädd, påtalade att dagen därpå skulle det bli strejk och allting skulle vara stängt. Han gjorde också klart att det skulle vara bäst att

Oväder i Kerala
Tuesday 16 October 2018 - Alappuzha, Kerala, India

I går morse den 15 oktober sken solen och det var mycket värme uppe i bergen i Ooty i Tamil Nadu. Tyvärr skulle vi lämna för att på nytt åka till Kerala, denna gång till en resort i Vellinezhi. Där ska vi bo en natt hos en familj. Vi lämnade efter lite strul med utcheckning och jeepresan

Aspergers i Indien
Saturday 13 October 2018 - Fort Kochi, Kochi, Kerala, India

Att resa med AS (Aspergers) Min bästa medicin är att bestämma helt över mitt eget liv och att inte anpassa mig över förändringar runtomkring. Så ser inte riktigt livet ut och jag är anpassningsbar och uthållig i flera månader all in i studier eller jobb men sen måste jag göra ett

Tågtips å sightseeing ! 🚞🚕🕍
Friday 12 October 2018 - Fort Kochi, Kochi, Kerala, India

När man åker tåg i Indien kan man fråga någon vilken station man ska åka ifrån om det finns mer än en tågstation för ibland går de snabbaste tågen bara från den ena. Sen åker man dit och säger till i biljettluckan vart man ska åka och vilken klass du vill ha. Enklaste är 2 ac eller

Mer äventyr
Friday 12 October 2018 - Wayanad, Kerala, India

Tyvärr spelar wifi oss en del spratt, verkar mestadels vara heldött. Foton kommer förhoppningsvis senare då det är problem att få in dem.Igår den 10::e oktober klockan 09 lämnade vi hotellet i Kannur för att ta oss till en resort i Wayanad. På vägen skulle vi till en djurpark på

Fortsättning Kannur
Wednesday 10 October 2018 - Kannur, Kerala, India

Imorse klockan 09.00 åkte vi ut för att påbörja dagens sightseeing. Meningen var att vi skulle på jeepsafari i en djurpark men den har vi skjutit upp till imorgon. Vi började med ett besök på St. Angelo Fort. Därefter var vi på ett väveri där vi först fick se hur färgningen gick

Nytt hotell
Tuesday 9 October 2018 - Kannur, Kerala, India

I morse efter en mycket regnig natt med mycket åska lämnade vi hotellet för att senare idag checka in på nytt nytt hotell inne i Kannur. Kände igår redan vid ankomsten till det hotellet att det inte kändes ok. Kunde inte komma ända fram utan fick gå en rätt lång väg på snåriga