Candolim

239 Images & 0 Posts

Dancing with myself
Wednesday 6 December 2017 - Candolim, Goa, India

Det första som mötte mig när jag kom till mitt andra hostel i norra Goa var ett bekant ansikte. Holländskan som jag mött i Chitwan(Nepal) som jag sen åkte till Pokhara med. Hade ingen aning att hon var i Indien, för den delen Goa. Det var en trevlig överraskning och vi pratade igenom vad

Tr
Kakihara in From Yeti to Rama Setu
Last active at - from Helsinki, Uusimaa, Finland
Utflykter man minns
Wednesday 23 December 2015 - Candolim, Goa, India

Vi har gjort en hel del utflykter genom åren. Det roliga är ju att det är alltid missarna man minns bäst. Vi kan räkna upp en del. Vi har i alla fall en topp fem lista på dåliga utflykter i Asien. Vi har gjort en hel del utflykter genom åren. Det roliga är ju att det är alltid missarna

Kryddplantage
Tuesday 22 December 2015 - Candolim, Goa, India

Händer inte mycket om dagarna (precis som det ska vara ??). En promenad på morgonen eller en shoppingrunda uppe på huvudgatan och pool- och strandhäng på eftermiddagarna. Men idag har vi varit på utflykt. Vi gick ut på gatan och haffade en taxi som körde oss till en ekologisk

Upptäcksfärd
Saturday 19 December 2015 - Candolim, Goa, India

Elle tyckte inte att vi bara kunde ligga och slappa så efter frukost begav vi oss iväg mot ett fort som vi hade läst om. Vi gick på klippor och på en smal stig bland snår och buskar. Vi gick och vi gick och vi gick, det var betydligt längre än vad vi trodde men vi hade fin utsikt och

Slappedag
Friday 18 December 2015 - Candolim, Goa, India

Samuel vaknade tidigt idag och var hungrig, bra tecken men Vi har hållt oss nära hotellet för han har haft ont i magen men inte värre än vi har kunnat bada både i poolen och i havet, t.o.m Pernilla har badat flera gånger. Candolim är precis så som vi önskade. Hotellet ligger precis på

Delfinfrossa på väg till och från Grand Island
Friday 6 February 2015 - Candolim, Goa, India

Att simma med dem på Nya Zeeland var nog den näst starkaste upplevelsen i mitt ( kommer ju efter att jag fött Måns Måns tyckte det var häftigt att se dem i havet och "mamma, såna delfiner e på min bräda" :) Vi hittade en övergiven surfbräda i ett skåp här som han å Olivia turas om

Mize Samuelsson
Mize in Första gången i Indien
Last active at - from Langkawi, Kedah, Malaysia
Lägesrapport
Sunday 15 December 2013 - Candolim, Goa, India

Vi har väl inte så mycket att rapportera om. Idag tog vi ledigt från stranden och har mest suttit på balkongen och fikat, internetat och läst. Igår var vi på nattmarknad i Arpora. Det har blivit en tradition på lördagar. Igår spelade ett bra band och det var mycket folk. Stämningen var

Slutet är nära
Tuesday 26 February 2013 - Candolim, Goa, India

Hej igen! Det börjar lida mot sitt slut så det här blir nog det sista vi skriver. På söndagskvällen passade vi på att gå på vår absoluta favoritrestaurang här i Goa. Den heter Fiesta och ligger i Baga, ungefär en kvarts taxiresa från där vi bor nu. Det var den dyraste notan på hela

gustavigoa in Tillbaka till Goa
Dagarna 22-23/2!!
Saturday 23 February 2013 - Candolim, Goa, India

Idag börja vi dagen som man borde göra när man är här stranden. Men på vägen dit hade jag bestämt med en man som har en butik att vi skulle dricka indisk Tea ihop kl11,00. Men när jag kom dit så var han inte där, för han var i kyrkan och bad.. Så då blev det ner till strand och åter

Jesper Gustafsson
jesgus79 in Resa igen Indien
Internetproblem
Sunday 24 February 2013 - Candolim, Goa, India

Hej därhemma! Vi har varit lite dåliga på att uppdatera ett par dagar. Det beror delvis på att vi har varit väldigt trötta på kvällarna och delvis på att vår internetuppkoppling har varit skräp. I fredags lämnade vi Palolem och tog oss med taxi till Candolim där vi hade en natt bokad