Aldona

60 Images & 0 Posts

Dag 15 (vår sista dag)
Sunday 25 November 2012 - Aldona, Goa, India

Idag tog vi bussen till Baga Beach. Första bussen vi skulle ta sket vi i då det var mycket folk på den och tog därför en senare istället (tur det eftersom vi sedan åkte förbi första bussen som vi såg hade varit med i en bilolycka med en tuk-tuk, massa blod och några skadade

Två veckor har gått, dag 14
Saturday 24 November 2012 - Aldona, Goa, India

Idag åkte vi till stranden och sa hejdå till våra kära vänner, Timmy och Johanna, genom att först umgås på stranden, sedan äta middag och se solnedgången på stranden i Calangutte. De bodde på hotell där i helgen och hinner inte hem förrän vi åkt imorgon. Själv åkte vi hem med

Last active at - from Aldona, Goa, India
Dag 13 och dagboken blir mindre och mindre
Friday 23 November 2012 - Aldona, Goa, India

Dessutom sammanfattningarna av dagarna kortare och kortare. Detta för att vi skriver just innan vi ska sova och inte orkar. Idag var Elin fortfarande dålig, men trots detta åkte vi till slummen efter lunch. Vi åkte och besökte barnhemmet vi egentligen skulle jobba på (ett barnhem för

Thursday 22 November 2012 - Aldona, Goa, India

I morse gick vi till affären och köpte tandborstar, tandkrämer, schampo- och tvålflaskor. Vi gjorde 8 små kit där vi la in en sak av vardera hygienartiklar. Vi tänkte att vi skulle ge ut dessa till familjer i slummen. Det är som sagt väldigt billigt här så dessa tio kit blev totalt 10

Last active at - from Aldona, Goa, India
Dag 11
Wednesday 21 November 2012 - Aldona, Goa, India

Mycket har hänt idag. James, koordinatorn som igår lovade oss att få jobba resterande tre dagar i slummen skulle prata med oss om det i morse. När jag vaknade upp var han borta.. Många volontärer säger att han drar så fort problem uppstår för att undvika behöva göra nått. Till Elin

Tionde dagen i Indien
Tuesday 20 November 2012 - Aldona, Goa, India

Idag åkte jag och Elin till Baga beach för att sola och bada (eftersom vi inte fick jobba då barnen skulle på någon föreläsning.) Vi bestämde oss för att ikväll prata med en koordinator om att få jobba med nått annat (både för att det inte var vad vi förväntade oss att jobba med

Nummer #9
Monday 19 November 2012 - Aldona, Goa, India

Vi har inget val än att jobba på ”womens shelter project.” Tanterna som själv jobbar där har berättat att det är projektet som alla provat på men bytt från. Vi åkte taxi till ett hus där 15 kvinnor bodde, kom in i ett rum där det luktade kiss och fanns våningssängar, och blev

Last active at - from Aldona, Goa, India
Dag 8
Sunday 18 November 2012 - Aldona, Goa, India

Solat och badat, åt oreo-kakor och chocoflingor till frukost.. (vi gick och letade mataffär i ca 30 minuter innan vi insåg att vi inte hade nått annat val än att handla frukost på en av stånden idag igen.) Däremot var det pannkaka ♥ till middag när vi kom tillbaka till volontärhuset.

Dag sju
Saturday 17 November 2012 - Aldona, Goa, India

Helg och vi är lediga!! Vi, de svenska damerna och det svenska paret åkte till Calangutte och tog in på hotell. Dagen var vi på stranden, och kvällen åt vi först middag inne i stan (tanterna var med de andra volontärerna på en vegetarisk restaurang för att ta hejdå då många av dom

Sex dagar har gått idag
Friday 16 November 2012 - Aldona, Goa, India

Idag har vi sett många djur: ormar, en apa (död..) och elefanter. Vi red dessutom på elefanten, det var coolt! Vi har besökt tempel, heligt vattenfall där de sprider askan av människokroppar ut över sjön, och ”spicegarden” där vi fick se hur olika kryddor växer. Idag har det