Delhi

Indien växer på mer än ett sätt
Sunday 14 October 2018 - Delhi, Delhi, India

Klockan ringde 04:30 i morse. Lena stod upp direkt och gick för att förbereda sig inför dagen. En kvart senare hade jag snoozat färdigt och efter en snabb frukost satt vi båda i bilen mot Delhi. Lena var ombedd att vara representant för en löptävling för ungdomar som Kunskapsskolan är

Lycka
Saturday 15 September 2018 - Delhi, Delhi, India

Det gick så lätt att komma till Delhi. Checka in innan resan, gå direkt till säkerhetskontrollen med boarding passen från mailen ta en kaffe vid Gaten 😉  Byte i Amsterdam. Jag sov, första natten i Delhi, på ett Hostel i området "Saket" men hittade ett trevligare närmre centrum som

I Gandhis fotspår med Åsa
Thursday 3 May 2018 - Delhi, Delhi, India

Igår åkte Åsa hem efter fem intensiva dagar. Hon har fått Indien komprimerat i en zip-fil som nu metodiskt extraheras och sorteras in med all annan kunskap och världsuppfattning. Om jag går till mig själv så kommer vissa filer hitta sin plats ganska snart och skapa en ny förståelse, andra

Tyra, jag och Delhi - Dag 2
Sunday 18 February 2018 - Delhi, Delhi, India

Ordentligt slagna efter en eftermiddag i Old Dehli tog vi in på hotell vid Connaught Square. Vi hade inte ens ork att leta restaurang så vi beställde pizza till hotellrummet. Det  är banne mig riktig kvalitetstid att få sitta äta pizza i sängen på ett hotellrum med sin

Dehli- Dehradun- Dharamsala
Monday 4 September 2017 - Delhi, Delhi, India

Jag är just nu inne på dag nummer 8 i Indien och jag tycker nog att jag har klarat mitt rätt så bra hittills... Inga större magproblem (peppar peppar), har inte blivit av med något (peppar peppar igen) och vad jag vet har jag varken fått malaria eller rabies. Peppar peppar.Jag ska ta allt i

Therese Bergius
ThereseBergius in Blogg
Last active at - from Dharamshala, Himachal Pradesh, India
Delhi dag ett och två
Wednesday 14 October 2015 - Delhi, Delhi, India

Besökte Sikernas heliga tempel här i Delhi. Trafiken nu på dagen var ännu värre en vad vi hade upplevt tidigare. Den ringlar sig fram på något sätt. Bilar, motorcyklar. hästar, kor, cykeltaxin och människor blandas till en amöba som krälar sig säkert framåt. Helt ofattbart. Men ja

Olof Bergqvist
OffeB in Indien Nepal
Last active at - from Porvoo, Uusimaa, Finland
Första dagen i Delhi
Saturday 10 October 2015 - Delhi, Delhi, India

Efter en lång natt är vi då framme i Delhi. Trafiken är som den skall i Indien. Inga vanliga regler finns det här. Ett ända stort vimmel. Dragkärror, cyklar med stora packningar, bila, bussar, kor och människor i mängder rör sig som i ett stort rörligt pussel utan att krocka. Var ut på

Olof Bergqvist
OffeB in Indien Nepal
Last active at - from Porvoo, Uusimaa, Finland
Tur i Oturen
Wednesday 4 February 2015 - Delhi, Delhi, India

Så vårt mod fick sig en törn då vi hamnade i Haputale som var en skitig stad med människor som skulle tjäna pengar på oss o lura iväg oss till hålor. Fick direkt en obehaglig känsla när vi klev av bussen och kyla, blåst o dimma tog den sista skönheten ur staden som egentligen låg helt

Johanna Och Clemens Sköld
CleoHamp in Backpack och barn
Last active at - from Malmö, Skåne County, Sweden
Några dagars administration i Delhi
Tuesday 27 January 2015 - Delhi, Delhi, India

Just nu har vi väldigt svag internetkoppling, så det kan ta ett tag innan vi får upp biler och innan vi hör av oss på detta forum igen. Flygresan gick bra med bra personal på planet som landade i tid på morgonen. Men resan inleddes med ett stort problem: Vi fick inte tag på någon Gammel

Tomas Larsson
tmp in Dra dit pepparn växer...
Last active at - from Stockholm, Stockholm County, Sweden
Första veckan i Delhi
Sunday 25 January 2015 - Delhi, Delhi, India

Tryckfelsnisse har varit i farten. Eller, i alla fall ignoransen av att det faktiskt blir kallt även i ett land som Indien. Kryddigt och härligt är det här i Delhi, men det här med värme får jag erkänna att jag endast upplever då jag intar de kryddiga härligheterna. Jag sover just nu med