Rwanda

The Golden Monkeys
Friday 11 January 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Idag var en tidig dag, frukost redan 5.45 o avfärd 6.15. Det fanns 3 aktiviteter idag, alla med vandring, kortare eller längre. Jag o de flesta andra hade valt att gå o titta på The Golden Monkeys. Man kunde också valt att gå o se Dianne Fosseys grav/forskningsstation eller vandra upp till

Musanze
Thursday 10 January 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

God middag på den Etiopiska restaurangen igår men brödet var lite ”sådär”. Jag o Thomas delade på en rätt där man fick lite av alla rätterna de hade, serverad på ett stort fat på ett bröd. Delade 5 st på en taxi fram o tillbaka, vi var väl åter vid bussen vid 20-tiden.

Folkmordet i Rwanda
Wednesday 9 January 2019 - Kigali, Rwanda

Glömde skriva igår att vi ju är indelade i matlag eller taklag. Jag, Ann-Marie, Christoffer o Mattias är i taklaget. Detta innebär nertagning och sen resning igen av taket varje gång vi ska iväg med bussen. Eftersom vi skulle iväg idag så fick vi efter frukost plocka ner taket. Jag var i

Framme i Kigali
Tuesday 8 January 2019 - Kigali, Rwanda

Kigali Beatrice o Mattias hade bokat biljett på Flixbuss ut till Arlanda så jag hängde på dem. Väl där så tog vi oss upp till avgångshallen o satte oss på en restaurang o åt lite. Där träffade vi sen på flera Pinkare, både de som åker på Gorillaresan o de som skulle åka

Ruhengeri - Lake Bunyoni och bergsgorillorna 22-27 dec
Tuesday 1 January 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

22 decVi reste från Kigali till Ruhengeri, resan tog drygt tre timmar på slingrande vägar i bergen. Det är väldigt grönt och fint i Rwanda. Vi kom till en liten mindre stad där vi bor innanför kyrkans murar. Tillgång till toaletter, dusch och restaurang/bar. Efter lunch var vi några som

Alvesta - Kigali 19-21 dec
Sunday 23 December 2018 - Kigali, Rwanda

19 decSteg på tåget mot Stockholm på fm och lämnade ett grått Alvesta(ca 3˚c). Snön syntes mera ju mer norrut jag kom, anlände centralen strax efter 13:30-tiden. När jag var på väg genom centralen sprang jag på Mona och Mikko som hade kommit med flyget från Finland. Vi käkade lunch

Underbart och känslosamt
Thursday 22 December 2016 - Kigali, Rwanda

Efter ca 28 h resande kom vi fram till ett varmt och härligt Rwanda.. 28 grader och strålande sol..en fin, men sliten Rosa buss vid namn Trisse väntar på oss..vårt nya hem närmsta 2.5 v.Kommer bo på bussen hela resan men på campingplatser och det känns ju tryggt, samtidigt innebär det att

Onsdag - vaknade till strålande sol och + 22 grader
Wednesday 23 November 2016 - Kigali, Rwanda

Efter en lång, lång resa anlände jag till Kigali vid 22-tiden och efter att ha köat i visa- kön och i passkontrollen i mer än en halvtimma så möttes jag av presidenten  i Tubakunde, fader Eugene, projektledaren Gervais och Aurea. Härligt att vara här igen! Bilfärd till hotellet,

Lennart Tehage
Lelle T in Rwanda - my second homeland
Last active at - from Kigali, Rwanda
Rosa klänningar och gula bananer!
Wednesday 14 January 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hejhej! I onsdags så åkte de flesta i gruppen iväg för att träffa apor men jag och Joakim hade turen att få sova vidare när de gick upp vid halv sex. Vid sju gick vi upp och åt våra nudlar till frukost med Martin som sällskap och sen klättrade vi upp på busstaket och sov/lyssnade på

Isabella Vescovi
rosagorillor in Fantastiska Afrika & Asien
Last active at - from Ubud, Bali, Indonesia
Första bussdagen!
Tuesday 13 January 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Hej på er alla glada! Och tjuriga. Idag var vår första riktiga bussdag så vi låg på en av madrasserna och sov/vinkade till söta barn/beundrade utsikten. Det Var Folk överallt och alla stirrade chockat på oss. Det bor 10 miljoner människor i Rwanda på en yta som är lika stor som Dalarna