Guangxi

17 116 Images & 2 517 Posts

Moon Hill!
Sunday 23 April 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, China

Vi gick upp tidigt på morgonen och åkte till Dragon River för att åka bambuflotte ner för floden. Flotten bestod av några starka bamburör som var ihopsatta och på flotten stod två enkla stolar med ett parasoll. En man använde en lång bambupinne för att driva flotten framåt. När vi

Last active at - from Hong Kong
The first day in Yuanshuo!
Friday 21 April 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, China

The first day in Yuanshuo, we went down to the city. The hotel is located outside the city, so you need to take a shuttle bus to the city. We went to a marketstreet and did some shopping. After that we ate lunch. In the afternoon we went back to the hotel and it was really hot outside, 31

På väg ingen!
Friday 21 April 2017 - Nanning, Guangxi, China

Dagen innan var vi och besökte gamla barnhem samtidigt som vi träffade min fostermamma och min fostermormor. Jag gav presenter till både barnhemmet och fostermamman, men fick också saker av dem.Klockan 1 tog vi tåget från Nanings tågstation för att åka till den lilla turiststaden Yuanshuo,

Naning!
Thursday 20 April 2017 - Nanning, Guangxi, China

Naning är alltså den stad jag föddes i. Under dessa dagar i Naning kommer jag att få träffa min fostermamman och besöka mitt gamla barnhem. I Naning bor det 7 miljoner människor. Det som är speciellt med Naning är att många kör moped eller vespa istället för bil. På en gammal

Min födelsestad!
Sunday 16 April 2017 - Nanning, Guangxi, China

Vi var tvungna att gå upp klockan fem på morgonen för att hinna packa det sista och äta frukost. När vi gjort det blev vi upphämtade och körda till flygplatsen där vi snabbt chekade in vårat bagage och kom till rätta på planet, allt gick som det skulle. Men precis innan vi skulle lyfta

Nanning - Hanoi
Monday 23 January 2017 - Nanning, Guangxi, China

vi sitter fortfarande på samma tåg från Peking. Väldigt rökigt o halvkass standard trots 1:a klass, det är nämligen ok att röka mellan vagnarna..Men de kinesiska barnen är för söta, de tittar o inspekterar oss i fnittrar som attans.Längs med vägen ner mot södra Kina är det mycket

Flyg till Sanya
Tuesday 27 December 2016 - Guilin, Guangxi, China

27/12 Kass väder på morgonen så vi tog det lugnt. Sedan klarnade det upp och blev varmt och soligt. Vi promenerade bort mot ett litet berg i närheten. Det var trappor upp. Martin och Axel gick hela vägen upp, men jag tog det lugnare och stannade efter ett tag. Hade ingen lust att bli

Last active at - from Guilin, Guangxi, China
Julafton med utflykt på floden
Thursday 24 December 2015 - Guilin, Guangxi, China

Julafton - Vi bokade en tur på floden i går kväll och lämnade hotellet redan 8.00! inget regn i dag och bättre temperatur. ingen värme precis, men varmare än igår. vi åkte buss i en timme och kom till slut fram till båten. Turen tog över tre timmar genom ett fantastiskt landskap med

Anländer Hong Kong och reservidare mot Guilin
Monday 21 December 2015 - Guilin, Guangxi, China

Dag 1-2 När vi kom till Hong Kong skulle vi ta en färja över till Shenzen, fastlandet Kina. När vi skulle köpa biljetterna så fick vi reda på att vi inte skulle plocka ut vårt bagage utan det skulle de ombesörja och ta med dem. Lite förvirrade och osäkra på om detta skulle fungera tog

Rainy days but soon Rainier Avenue in Oz
Sunday 7 December 2014 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, China

Yeah it's not as warm and stable weather here as I would have expected. It's been freezing and raining for some Days now, we had to buy warmer socks and more bandanas and rainclothes. But when the sun is shining it's absolutly beautifull for climbing. We go together with a bigger Group sometimes

Jonna Johansson
flyaway in CHINA- OZ 2014-2015
Kina

5 April 2017 - 30 April 2017

Rundresa i Kina.

Tågluff ner till Thailand

11 January 2017 - 3 February 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Hong Kong - Kina

21 December 2015 - 6 January 2016

Reser med familjen till Kina för att fira jul och nyår med Axel som varit i Peking och pluggat sedan augusti. Vi flyger till Hong Kong men tar tåget direkt upp till Gulin där vi möter Axel och firar jul. Därefter flyg till Sanya på Ön Hainan. Sedan vidare mot Hong Kong där vi sepnderar de sista 3 nätterna.

CHINA- OZ 2014-2015

1 October 2014 - 27 March 2015

JoMi's travel together to a very cool climbingdestination in China and to friends and known places in Australia.

ASIEN

25 August 2014 - 10 December 2014

Jag och min pojkvän ska åka till Asien i 3,5 månad. Vårn rutt: Transibiriska järnvägen med stopp i Irkursk och Mongoliet. Sedan kommer vi till Peking för att sedan vara i Kina i 5,5 veckor! Efter det blir det Japan, Vietnam, Kambodja och sedan Thailand!

Tåg genom Asien

8 September 2014 - 7 November 2014

Vi tar tåget ut i vida världen, tillsammans med Hasse och Kerstin. Det vi inte gjorde som unga - det gör vi nu.

Resa längs sidenvägen med mera till Bangkok

8 September 2014 - 7 November 2014

Återigen landvägen till Asien. Den här gången åker vi via Uzbeckistan för att besöka Chiva Buchara och Samarkand. Därefter blir det en rundresa i Kina igen för att åka vidare till Vietnam och ett nytt besök hos fadderbarnen. Sedan fortsätter vi till Kambodja och besöker Ancorvat för att avsluta resan i Tailand. Den här gången åker vi tillsammans med våra goda vänner Eva och Conny. Connys bror bor några mil utanför Bangkok så vi avslutar med några dagar där innan vi flyger hem.

kina och så vidare

5 November 2013 - 6 November 2013

6 månader i Asien

5 January 2014 - 12 July 2014

Kina runt

14 September 2013 - 6 October 2013

Nu ska Christer & jag ut på äventyr i Kina! Vi börjar med Peking och sen vidare till Xi´an och därefter söderut till fler städer.