China

Bad och fiske i sydkinesiska sjön
Sunday 28 April 2019 - Fangchenggang, Guangxi, China

2019-04-22 - 2019-04-24God Morgon!I måndags morse tog vi metron till andra änden av stan för att hänga med kompisarna en tur till kusten. Vi åkte sedan fem personer ett par timmar söderut innan vi stannade i Qishazhen för lunch som inhandlades av tjejerna och sedan tillagas av restaurangen.

Laowaj in Nanning 19
Byggen, byggen och skyskrapor
Tuesday 23 April 2019 - Shenzhen, Guangdong, China

Vi trotsade den kinesiska byråkratin och gick iland i Shenzhen. Mycket noggrann passkontroll både när vi gick i land och ombord medförde en del köande, men det fick vi ta. Leende kinesiskor med välkomstskyltar kantade vägen när vi gick igenom den moderna terminalen. Med lite hjälp av en

Påsk
Sunday 21 April 2019 - Nanning, Guangxi, China

2019-01-21Hallå! Vi kom lyckligt hem från Vietnam, ett land som smakar mer! Trevliga människor och bra priser. Skitigt är det dock, det här med återvinning och miljö har inte riktigt kommit igång men man får hoppas att den förbättrade ekonomin kommer att hjälpa till att fixa detta. Vi

Laowaj in Nanning 19
Utlänningar!
Monday 18 February 2019 - Kunming, Yunnan, China

Då har vi haft 2 spännande heldagar i Kina! Idag lyckades vi träffa en kines som pratade engelska 🙂 det här dom nämligen inte ens kunnat i informationsdiskarna på flygplatsen!överallt har vi fått prata genom en app som översätter,  o resultatet är skiftande 😉Att behålla rummet en

Shanghai for work
Saturday 1 December 2018 - Shanghai, China

Ni hao, Årets tredje tjänsteresa utomlands för IKEA bar iväg till Shanghai i Kina. (Tidigare resor i år har "bara" varit till Bryssel i Belgien). Årets totalt sjätte resa inklusive privata resor.Shanghai är inte vilken stad som helst utan en världsmetropol med 24 miljoner invånare. Jag

Stefan Ngo
stefanngo in Shanghai Nov 2018
Last active at - from Malmö, Skåne County, Sweden
Shopping och ljusshow
Monday 5 November 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, China

5 nov Fridag, på förmiddagen hade vi först en kalligrafilektion. Det ser så lätt ut men oj vad svårt. Sedan fick det bli shopping på dagen inne in Yangshuo. Lunch på Pizza Hut blev det också. Några traditionella kläder till barnen, lite souvenirer o en kaffe på Starbucks hann vi med

Bambuflotte, cykel o trappor
Sunday 4 November 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, China

4 nov, utflyktsdag! Wow vilken utflykt vi har varit på idag. Bil o guide hämtade oss efter frukost. En kort bilresa till Yulongbron där vi bytte färdmedel till bambuflottar. Två passagerare på varje flotte. Det var en soldisig förmiddag, vindstilla och helt magiskt att glida fram på

Till Moas födelsestad
Thursday 1 November 2018 - Yulin, Guangxi, China

(bara några dagar sent)Vår guide, Caroline, mötte oss på hotellet för transport till tågstationen i Nanning o vidare resa österut till Yulin. Tågresan tog lite mindre än två timmar. Guiden berättade att vi skulle träffa Moas fosterfamilj på eftermiddagen! Det var inte helt lätt att

Tillbaka till Guangxi
Tuesday 30 October 2018 - Nanning, Guangxi, China

(Även något försenat inlägg)Resan fortsatte nu söderut ner till Moas provins. Efter en del strul på flygplatsen i Zhengzhou fick det bli en lunch på McDonalds på flygplatsen. Flygresan tog ca 2,5 tim. Vi klev rakt ut i ”Medelhavshetta”. I Nanning bodde vi på samma hotel som när vi

Gula floden
Sunday 28 October 2018 - Zhengzhou, Henan, China

Idag har vi fortsatt söderut med tåg till provinshuvudstaden Zhengzhou. Efter incheckning på Crowne Plaza (samma hotell som vi bodde på när vi hämtade H) bar det iväg upp till Gula floden. Floden är den näst längsta i Kina o rinner genom nio provinser. Efter en välbehövlig lunch var

Kina 2018

4 July 2018 - 5 August 2018

Vores rejse igennem Kina i sommerferien 2018.