Rio de Janeiro

18 - 19 januari 2020
Sunday 19 January 2020 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brazil

Lördag 18 – söndag 19Efter 6,5 timmars bussresa och 30 minuter med taxi kom vi fram till vårt hotell vid Copacabanastranden. Älskar när personalen kommer ut till taxin, välkomnar och tar hand om bagaget. Vid incheckningen berättade vi att vårt flyg går först 22.50 imorgon kväll. Vi

Fredag 6 + lördag 7
Sunday 8 December 2019 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brazil

Fredag 6 decemberIdag har vi bokat 9-timmars heldagsutflykt. Vaknade tidigt.  Kroppen har inte ställt in sig på Brasilientid ännu. Frukost på BigBi redan 06.30. Strax efter kl. åtta kom en minibuss; ut hoppade vår guide som presenterade sig som Renata som skulle bli vår guide. Orden forsade

Första tre dagarna 3-5 december 2019
Thursday 5 December 2019 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brazil

Tisdagen den 3 decemberLämnade Karlsborg strax före 12. Siv körde bilen hem och Kjell assisterade. Tåget gick prick 13.35 och i Stockholm fortsatte vi till Erics syster och svåger, Barbro och Håkan. Där blev vi bjudna på julmat med både skinka och lutfisk. Underbart.Onsdag 4 decemberKl.

Nästan en månad i Rio
Monday 25 November 2019 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brazil

Det har blivit mycket sol och bad på Copacabana trots höga vågor och röda flaggor. Men det har också regnat en del och varit mulet men lagom varmt och mycket ljust. Vi har snurrat runt i det historiska Rio runt Praca XV med imponerande kyrkor och pampiga byggnader som Museu Nacional de Belas

Del 7 - Brasilien
Thursday 24 January 2019 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brazil

Dag 55 – Första heldagen i Brasilien. Idag har jag bokat med mig att åka med på en utflykt till Iguazúfallen så efter frukost åkte vi iväg ett stort gäng. Jag bestämde mig för att åka med på en båtutflukt under fallen så när vi kom fram köpte jag biljett till det och

Kristusstatyn
Saturday 7 July 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brazil

Idag på morgonen gick vi ner en sväng till havet innan Sveriges match började. Efter matchen tog vi taxi upp till Kristusstatyn. Vi åkte ett litet tåg sista biten.  Man kände sig väldigt liten sidan om den enorma statyn. Här var såklart också en fantastisk utsikt. Detta var sista dagen

Stadstur och fotboll.
Friday 6 July 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brazil

Idag blev vi hämtade efter frukost för en stadstur. Vi besökte bl.a katedralen Sebastian som var väldigt speciel. Den liknade ingen kyrka utan ser ut som en pyramid. När påven invigde den var där 25000 personer inne i den. Vi åkte även upp till sockertoppen med linbana. Fantastisk utsikt

Sightseeing och karneval i Rio
Sunday 11 February 2018 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brazil

Några dagar med sevärdheter och karneval med besök på både mindre blocos och en en kväll på Sambodromen.

Med bilen till Paraty

Från Sao Bernardo do Campo åkte vi inlandet fram till Caraguatuba där vi tog kustvägen resten av vägen till Paraty, en fin kuststräcka att åka med bil. På vägen dit blev det lite pauser för fotografering, lunchpaus på stranden i Ubatuba och bad i ett vattenfall. Huvudattraktionen i

Ilha Grande

Årets nyårsfirande var lite annorlunda med sol (lite iaf), bad och strand. Jag tog bussen från Sao Paolo till Angra dos Reis, en resa som skulle ta drygt 7 timmar men på grund av trafikförhållanden tog ca 11 timmar istället. Tack vare det kom jag fram för sent på dagen för att hinna med