Belgium

Impro show
Thursday 25 July 2019 - Ghent, Flanders, Belgium

Att resa från Amsterdam med tåg när föregående tåg blivit inställt, flygplatsen har stora problem och det är en gigantisk musikfestival på gång är... intressant. Ett överfullt tåg som blir mer och mer försenat och varmare och varmare allteftersom temperaturen på utsidan klättrar upp

Lite av varje i Belgien
Saturday 13 July 2019 - Zeebrugge, Bruges, Flanders, Belgium

I Zeebrugge möttes vi av en riktigt trevlig hamnkapten som informerade om dasskoden och annat, samt att han önskade oss god nattsömn innan vi behövde betala någon hamnavgift. Han står gärna till tjänst om allt möjligt och vill att det ska fungera. Men, medaljen har en baksida...Det

Bryssel
Friday 21 June 2019 - Brussels, Ixelles, Belgium

Nu är det dags, nu har resan börjat. Idag tog jag mig ner till Bryssel. Fick prova nytt flygbolag och ny flygplats... dvs. Brussel Airlines från Bromma flygplats. Var ju en upplevelse. Bromma var mindre än vad jag trodde och Brussel Airlines, var rätt mediokra och flyga med. Men man kom ju

Lars Eriksson
Lukas2 in Åter till Tokyo
Sista dagarna i Jurbise
Wednesday 1 May 2019 - Jurbise, Walloon Region, Belgium

LördagÅter från Normandie till ett kallt (+8) och regnigt Belgien. Spenderade lördagen med vila och shoppa. Magnus blir helt lyrisk bland de Belgiska ölhyllorna. Bilens bagage får nog vad det tål på vägen hem. Vi passade även på att titta på en dokumentärserie om andra världskriget

strgu in Base Camp Jurbise
Europaparlamentet
Wednesday 24 April 2019 - Brussels, Ixelles, Belgium

Idag blev det en rejäl dos av EU. Överraskande gästvänlig, rolig och informativ förmiddag på EU-högkvarteret.Reklamen på webben stämmer verkligen:”Ett besök på Europaparlamentet är ett utmärkt sätt att ta reda på mer om hur parlamentet fungerar som unionsmedborgarnas röst och

strgu in Base Camp Jurbise
Nu åker vi
Tuesday 11 December 2018 - Brussels, Ixelles, Belgium

Idag börjar vi vår resa till Dominikanska republiken. Men först måste vi sova över i Bryssel.Min mamma och stora syster åkte tidigare så jag och min lillasyster Esmeralda åkte med vår pappa till flygplatsen. Där fick vi ta ett flyg till Bryssel. Resan gick bra men när vi skulle landa

Resenärer
Sunday 12 August 2018 - Brussels, Belgium

Jag och min rumskamrat i Bryssel hade ett bra samtal igår. Om resor. Vi var eniga om att en följd av resande är att man genomgår förändring. Om inte så är det ingen resa.Det är alltså resan inom sig som är det viktiga under färden. Att ändra tankesätt, vanor, livssyn.Kan likna det vid

Daniel Svanefors
svane in Tyger over Europe 2018
Last active at - from Falkenberg, Halland County, Sweden
Hot Holland and exciting Belgium
Friday 27 July 2018 - Zeebrugge, Bruges, Flanders, Belgium

Hot holland gave us the warmest day so far a dipp in the sea was the only way to cool down even the native said this is too much Belguim greeted us with thunder and lightning let's see how tomorrow goesFinally we see the horizon

9 dagar på väg
Tuesday 26 June 2018 - Charleroi, Walloon Region, Belgium

Söndagen (dagen efter Sveriges trista förlust) startade vi vår färd mot Holland och det lilla samhället Beesel.Vädret var okej som cykelvägar. Inget regn, bara sidvind men lite kyligt på förmiddagen. Jättefina cykelvägar ett härligt landskap och många små mysiga byar passerades. På

Lena Haraldsson
BellaTuborg in Till Barcelona med cykel
Last active at - from Bromölla, Skåne County, Sweden
Flying back home. Or?
Wednesday 24 January 2018 - Brussels, Belgium

Mali eller Nigeria?Ändrad agenda. Med ett pass stulet så blev agendan helt ändrad. Johan & Rico drog i äg med Falaye till Konsulatet och Polisen för att försöka få dokumentation att kunna resa hem till Sverige. Första beskedet från konsulatet - provisoriskt pass tar upp till två

Along the coast in Europe

29 April 2018 - 1 October 2018

Nakuak together with owner friends and family will make a trip from westcoast of sweden to eastcoast of spain